بهای جهانی نفت و طلا در معاملات امروز با تغییراتی همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ بهای جهانی نفت برای نخستین بار در معاملات هفته جاری کاهش یافت. قوت گرفتن گمانه‌هایی مبنی بر اجرای طرح فریز نفتی در نشست آتی اوپک موجب افزایش بهای جهانی طلای سیاه از آغاز هفته جاری شده بود. این در حالی است که در معاملات امروز 17 اوت (27 مرداد) بهای نفت با روند کاهشی همراه بود.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 55 سنت کاهش 48 دلار و 68 سنت معامله شد. نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 45 سنت کاهش 46 دلار و 13 سنت دادوستد شد.

تحلیلگران حوزه انرژی بر این باورند که مذاکرات تولیدکنندگان نفت درباره اجرای طرح فریز نفتی در نشست آتی اوپک موفقیت‌آمیز نخواهد بود و به‌احتمال‌زیاد بار دیگر با شکست مواجه شود.

بهای جهانی طلا در پی نشست روز چهارشنبه بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) با روند کاهشی همراه بود. در این نشست تصمیم نهایی در مورد افزایش نرخ بهره در بانک‌های آمریکا اتخاذ می‌شود. در روزهای گذشته، نگرانی‌ها درباره احتمال افزایش نرخ بهره، بازار طلا را به تلاطم انداخت.

در همین حال، بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 0.25 درصد کاهش 1342 دلار و 68 سنت معامله شد.

در بازار فلزات گران‌بها، بهای هر اونس نقره با 1.04 درصد کاهش 962 دلار دادوستد شد. هر اونس پلاتین نیز با 0.14 درصد کاهش به 1110 دلار رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار