بزرگترین شرکت استخراج منابع معدنی در جهان از ضرر 6.4 میلیارد دلاری خبر داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت سی ان بی سی؛ شرکت معدنی بی‌اچ‌پی بیلیتون، بزرگ ترین شرکت استخراج منابع معدنی در جهان بر مبنای ارزش سرمایه، از ضرری برابر با 6.4 میلیارد دلار در سال جاری خبر داده است. بخشی از این ضرر به دلیل سرمایه‌گذاری بدهنگام در بازار نفت شیل، فاجعه‌ فروپاشی یک سد در برزیل و رکود ارزش کالاهای این شرکت رخ داده است.

" اندرو مکنزی"، مدیر اجرایی این شرکت، در بیانیه ای اظهار کرد: "در حالی که ارزش کالاها در مدت زمان کوتاه تا متوسط پایین باقی خواهد ماند، ما در خصوص ارزش کالاهایمان، به خصوص مس و نفت، در دراز مدت بسیار مطمئن هستیم."

با در نظر نگرفتن هزینه های ضرر این شرکت در سال جاری، سود خالص آن با کاهشی 81 درصدی به 1.2 میلیارد دلار رسید. سوددهی این شرکت در زمان مشابه سال گذشته برابر با 6.4 میلیارد دلار بود. 

تحلیلگران پیشتر سودی 1.1 میلیارد دلاری را برای این شرکت پیش‌بینی کرده بودند و انتشار عملکرد بهتر این شرکت باعث شد تا ارزش سهام آن در بازار جهانی نیز با رشد مواجه شود.

با این وجود، گزارش عملکرد مالی این شرکت، بدترین عملکرد آن از سال 2001 محسوب می شود. فروپاشی یک سد در محل استخراج آهن در برزیل، بخش بزرگی از ضرر مالی این شرکت را به خود اختصاص داده است. نابودی این سد علاوه بر خسارت چند میلیارد دلاری باعث مرگ 19 نفر شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار