ارومیه؛

دیدار فرماندار ماکو با سرکنسول ترکیه

فرماندار ماکو در دیدار با محمد بولوت بیان داشت که: وجود اشتراکات فرهنگی و مذهبی بین دو کشور باعث شده است تا روابط آنها فراتر از همسایگی باشد.

به گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، شاهین علیزاده در این دیدار ضمن اظهار خرسندی از دیدار با محمد بولوت سرکنسول کشور ترکیه در ارومیه اظهار داشت : سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در مقابل کشور های همسایه حمایت از مردم و دولت قانونی آن کشور می باشد که مواضع مسئولین عالی رتبه ما در حوادث اخیر ترکیه مبین این موضوع است.

وی با محکوم کردن کودتای نافرجام 25 تیر ماه در کشور ترکیه گفت : کشور جمهوری اسلامی ایران همواره مخالف ترور و کودتا در کشور های مختلف می باشد چراکه خود یکی از قربانیان بزرگ تروریسم در جهان است.

فرماندار ماکو خاطر نشان شد : اقدام دوگانه برخی کشور ها در خصوص کودتای نافرجام ترکیه نشان از اهداف پلید آنها در ناامن نشان دادن خاورمیانه است.

علیزاده برگزاری منظم و مستمر حدود 80 مورد جلسه کمیته فرعی و امنیتی بین دو کشور را نشان از توجه و اهتمام جدی مسئولین به حل مسائل و مشکلات دو طرف عنوان کرد و افزود : مصوبات جلسات فوق می تواند در افزایش تعاملات و همکاری های کشور ترکیه و جمهوری اسلامی ایران در عرصه های سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی و امنیتی تاثیر گذار باشد.

محمد بولوت سرکنسول ترکیه در ارومیه نیز با تقدیر از مواضع صریح مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران در خصوص کودتای نافرجام ترکیه اضافه کرد : موضع مشترک دو کشور در بسیاری از مسائل سیاسی و امنیتی می تواند از بروز بسیاری از مشکلات در منطقه جلوگیری کند

وی افزود : تماس تلفنی رئیس جمهور دو کشور بعد از اتفاقات ناگوار ترکیه و همچنین حضور دکتر ظریف وزیر امور خارجه در ترکیه نشان از برادری و حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت قانونی ترکیه بود.

سرکنسول ترکیه در ارومیه با اشاره به برگزاری نشست همکاری استانهای مرزی دو کشور در وان ترکیه در روز های آتی گفت : تلاش برای افزایش همکاری مشترک تجار و بازرگانان دو کشور از جمله اهداف برگزاری این نشست است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.