اراک؛

صدور دو سوم گوشت تولیدی دامداران به خارج از استان

دو سوم از گوشت تولیدی دامداران استان مرکزی به سایر استان های کشور صادر می شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ رئیس انجمن صنفی کارفرمایان دامپروری استان مرکزی در نشست اعضای ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی که با حضور نمایندگان دامداران و کشاورزان در بخش خصوصی برگزار شد گفت : بیش از دو سوم گوشت تولیدی استان به استان‌های دیگر به ویژه تهران صادر می‌شود.
اسماعیل تاج‌آباد با انتقاد از واردات گوشت قرمز افزود: دامداران استان مرکزی به دلیل واردات گوشت متضرر شده اند.
وی با اشاره به کمبود نقدینگی در بخش دامداری و کشاورزی استان افزود: علاوه بر کمبود نقدینگی واردات گوشت قرمز به استان و بی‌توجهی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری صدمات بسیار زیادی را به دامداران استان وارد کرده است.
رئیس انجمن صنفی کارفرمایان دامپروری استان مرکزی افزود : متأسفانه واحدهای تولیدی دامی بسیار زیادی هم‌اکنون کم‌تر از ظرفیت خود فعالیت دارند و در صورتی که نتوانند این مشکل و چالش را رفع کنند از گردونه تولید خارج خواهند شد.
تاج‌آباد با اشاره به اینکه سه سال است که دامداران در تولیدات خود افزایش قیمت را نداشته‌اند، ادامه داد: افزایش قیمت نهاده‌های دامی با توجه به اینکه هیچ افزایش قیمتی در قیمت گوشت وجود نداشته ضررهای بسیار زیادی را متوجه دامداران کرده است، از طرف دیگر وام گرفتن هم به یک معضل تبدیل شده، زیرا بانک‌ها همکاری و تعامل لازم را با دامداران و کشاورزان ندارند.
 انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، دامپروری ، گوشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.