معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: دو هزار میلیارد ریال مشوق‌ صادراتی برای شیر خام وصنایع لبنی در سال جاری در نظر گرفته شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اراک ، حسن رکنی در حاشیه بازدید از دو مجتمع بزرگ دامداری و مرغداری در حال احداث خمین افزود: با وجود محدودیت‌های منابع مالی بر این اساس بخشی از مازاد تولید شیر خام دامداران با مشوق‌های صادراتی در نظر گرفته شده، صادر خواهد شد و میزان صادرات امسال افزایش می یابد.
وی میزان صادرات مواد لبنی کشور در سال گذشته را 600 هزار تن برآورد کرد و اظهارکرد : این میزان لبنیات به 30 کشور صادر شده است .
معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی میزان صادرات صنایع لبنی کشور در فروردین ماه سال جاری را 80 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: با حمایت های مستقیم دولت این میزان صادرات افزایش خواهد داشت .
رکنی افزود: امسال نیز به منظور حمایت مستقیم از دامداران و ایجاد تعادل در بازار لبنیاد از خرداد ماه امسال شیر خام از دامداران توسط سازمان تعاون روستایی در پنج استان تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان و قزوین خرید حمایتی انجام می شود.
وی بیان کرد: خرید حمایتی شیر خام با قیمت مصوب استانی تا پایان سال در سراسر کشور که نیاز به قرار گرفتن در مدار حمایتی دولت باشند انجام می شود.
رکنی بیان کرد: شیر خام مازاد بر مصرف دامداران استانهای یاد شده را بیش از یکهزارتن براورد کرد و گفت: بخش عمده ای شیر خریداری شده توسط دولت فراوری و صادر خواهد شد.
معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی افزود: برای حمایت از صنعت شیر و لبنیات کشور از سال گذشته مجوز واردات شیر خشک ممنوع شده و تنها شیرهای دارای مجوز برای محور مصرف کودکان دارای شرایط به میزان 10 هزارتن وارد شد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی سرانه مصرف شیرخام در کشور را 100 کیلو گرم براورد کرد و گفت: این درحالی است که سرانه تولید شیر خام در کشور 110 کیلوگرم است .
وی ادامه داد: امید است با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی سرانه مصرف شیر خام در کشور سالانه به 160 کیلوگرم افزایش یابد .
رکنی در ارتباط با تولید شیر خام کشور گفت: سالانه 9 میلیون و 400 هزار تن شیر خام و800 هزار تن گوشت قرمز تولید می شود که 10 درصد از گوشت مصرفی کشور طریق واردات تامین می شود.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، دامداری ، شیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.