آموزش تقاضامحور در خرمشهر توسعه می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛رئیس مرکز فنی و حرفه ای خرمشهر از توسعه آموزش بر مبنای تقاضای بازار کار و ظرفیت ها و نیازمندی های اصناف و نهادهای مختلف در این شهر خبر داد.

حسین فرحانی از توسعه آموزش های فنی و حرفه تقاضا محور بر پایه پتانسل های شهرستان در خرمشهر تاکید کرد و گفت: مرکز فنی و حرفه ای خرمشهر با هدف جذب افراد جویای کار به بازار کار و کاهش در آمار بیکاری بدنبال نهادینه کردن آموزش هایی متناسب با ظرفیت ها، پتانسل ها و تقاضای واحدهای اشتغال در خرمشهر است.

وی با تاکید بر اینکه توجه به اصناف مختلف و تعامل با بخش خصوصی از ارکان مهم دستیابی به این هدف است، به بازدید اخیر مدیر کانون انجمن صنفی آموزشگاه های آزاد استان خوزستان از آموزشگاههای خرمشهر اشاره کرد و افزود: در بازدیدی که مدیر کانون انجمن صنفی آموزشگاه های آزاد استان خوزستان داشت، توسعه بخش غیردولتی در شهرستان خرمشهر خواسته شد.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای خرمشهر گفت: مومن در این بازدید پتانسیل های موجود در خرمشهر از جمله هم مرز بودن با کشور عراق و سایر ظرفیت های موجود در شهرستان اعم از منطقه آزاد اروند آبادان و خرمشهر و بندر و کشتیرانی و تاسسات دریایی را یادآور و خواستار تعامل هرچه بیشتر این آموزشگاه ها در بخش آموزش رشته های مرتبط شد.

فرحانی با بیان اینکه این علاقه مندی از سوی واحدهای و دستگاه های مختلف برای آموزش تقاضا محور وجود دارد، به برگزاری جلسات مختلف در این خصوص اشاره کرد و افزود: جلسه ای با مدیر آموزش نیروگاه سیکل ترکیبی برق شهرستان خرمشهر در مرکز فنی حرفه ای شهرستان برگزار و وی خواستار برگزاری دوره های مرتبط با کار نیروگاه برای ارتقاء شاغلان در این نیروگاه شد.

وی  همچنین به جلسه توجیهی برگزار شده در کمیته امداد با حضور رئیس کمیته امداد خرمشهر و نماینده آموزش منطقه آزاد اروند آبادان و خرمشهر اشاره کرد و گفت: دراین جلسه نیز چگونگی پذیرش و آموزش و گرفتن مدرک جهت راهیابی به بازار کار و ایجاد بنگاه های اقتصادی خرد (کوچک) تبیین شد.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای خرمشهر افزود: موسوی رئیس کمیته امداد خرمشهر در این جلسه اعلام کرد در صورت ادامه روند آموزش های فنی و حرفه ای و با حمایت سازمان منطقه آزاد اروند آبادان و خرمشهر تمامی افراد فاقد مهارت تحت پوشش این کمیته دارای کارت مهارت فنی حرفه ای خواهند شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.