شلیل به دلیل داشتن فیبر باعث كاهش چربی‌های بد خون می‌شود .

به گزارش خبرنگاران گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ؛ چربی های خون دو نوع هستند ، چربی های خوب و چربی های بد  ، یکی از راه های کاهش چربی بد خوردن شلیل است.

شلیل بسیار كم ‌كالری و كاهش‌ دهنده چربی خون است و از آن‌جا که فیبر بسیار بالایی دارد موجب کاهش سرعت جذب برخی مواد مغذی به ویژه قندها می‌شود و در عین حال میزان حساسیت به انسولین را نیز افزایش می‌دهد در نتیجه میوه خوبی برای افراد دیابتی است و مصرف آن می‌تواند در کنترل قند خون مؤثر باشد.
از بین بردن چربی های مضر خون با شلیل

در فصل تابستان که ما در تماس با اشعه خورشید هستیم، خوردن مرتب این میوه مفید و حتی استفاده از ماسک آن اثرات بسیار خوبی بروی پوست ما دارد و از پیری ناشی از آفتاب جلوگیری می‌کند و برای سلامت پوست و لایه های محافظتی بدن مفید است. این ویتامین پوست انسان را با طراوت نگاه می دارد و موجب جوانی پوست می شود. شلیل می‌تواند آب مورد نیاز بدن را تامین كند.

از بین بردن چربی های مضر خون با شلیل

شلیل منبع غنی ویتامین‌های A ، C و سرشار از پتاسیم است. در پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری‌های مزمن نظیر سرطان ، دیابت و  بیماری قلبی – عروقی كه از مهم‌ترین علل مرگ و میر هستند ، موثر است.
از بین بردن چربی های مضر خون با شلیل
هسته ی شلیل را نباید خورد زیرا دارای ماده ای به نام آمیگدالین است که در بدن تبدیل به سیایند می شود. سیایند یک سم قوی است که هنگامی که خورده می شود یا وارد بدن می شود می تواند موجب بیماری های شدید و خطرناکی و یا حتی مرگ شود.

از بین بردن چربی های مضر خون با شلیل


انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.