ارومیه؛

جلوه هایی از دلدادگی درجوارشهدای میله مرزی چالدران

پنجمین یادواره شهدای میله مرزی 188 چالدران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اعضاي شوراي تامين شهرستان هاي چالدران و ماكو در پنجمين يادواره شهداي ميله مرزي 188چالدران که با شكوه معنوي سرشار از سوزهاي مادرانه و خواهرانه و دخترانه همگام شده بود

خواهر بسيجي شهيد "ناصر ثريا" در گفتگو با نوای چالدران رساني شهادت را مدال افتخار ملت ايران ياد كرد و گفت: "ناصر" با تقديم خون خود به دشمن نشان داده كه در راه دفاع از تماميت ارضي نظام جمهوري اسلامي ايران تا آخرين نفس آماده ايستادگي است و الان بايد بدانند همه جوانان ايران مانند "ناصر" هستند.

فرزند شهید ستوان یکم "واحد یوسف زاده" نیز از پدر شهید خود به عنوان الگوی کامل خود در زندگی یاد کرد و گفت: پدرم به من یاد داده است در راه دفاع از خاک وطن خود همیشه آماده باشم و من به پدر شهیدم قول داده ام که رهرو راه پرافتخارش باشم.

امام جمعه چالدان نیز در این مراسم ضمن محكوم‌كردن حادثه تروريستي پنچ سال پیش میله مرزی 188چالدران گفت: دشمنان ايران به بن‌بست رسيده‌اند و بر اين اساس دست به اقدامات تروريستي مي‌زنند ولي آنها هنوز ندانسته‌اند كه ملت ايران ملتي شكست ناپذير است.

حجت الاسلام قره داغی افزود: حادثه تروريستي پنچ سال پیش میله مرزی 188 چالدران که منجر به شهادت 5 تن از مرزبانان غیور شد بيانگر عمق دشمني آنان با نظام جمهوري اسلامي، اعتقادات و ارزش‌هاي ملت ايران است.

در ادامه این مراسم اعضای شورای تامین دو شهرستان با حضور در جوار یادمان پنج شهید گلگون کفن هنگ مرزی ماکو چالدران با نثار فاتحه و تقدیم تاج گل ادای احترام نمودند.

قرائت زیارت عاشورا ،مداحی در وصف شهادت ، تجلیل از خانواده معظم 5 شهید و همچنین قرائت دل نوشته ای از طرف فرزند شهیدان از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

گفتنی است در 17 مرداد سال 90 در یک حادثه تروریستی 5 تن از مرزبانان غیور هنگ مرزی چالدران – ماکو به صورت ناجوانمردانه ای توسط گروهک تروریستی پژاک به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.