کرمان؛

اعلام ،لیست مسئولانی که با خبرنگاران همکاری نمی کنند

استاندار کرمان گفت:مسئولین باید پاسخگوی اصحاب رسانه و مطبوعات باشند، در صورت همکاری نکردن مسئولین، خبرنگاران لیست آن ها را اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی در نشست اصحاب رسانه و مطبوعات جنوب استان کرمان که در سالن اجتماعات فرمانداری جیرفت برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای دفاع مقدس، افزود: شهدا حق زیادی به گردن ما دارند و اگر امروز در سایه امنیت و آرامش اقدامات سازندگی انجام می شود به برکت خون پاک شهدایی است که بدون هیچ چشمداشتی جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند.

وی ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطر شهید عرصه خبر و اطلاع رسانی، شهید صارمی، یادآور شد: خبرنگاران چشم بیدار جامعه هستند که مسئولیت خطیر امانتداری، صحت خبر، روشنگری اظهان عمومی را بر عهده دارند.
استاندار کرمان با تاکید براینکه قلم حرمت دارد و این حرمت باید توسط اصحاب قلم و مطبوعات حفظ شود، خاطر نشان کرد: شبکه های جدید و نوآورانه امروز در سطح گسترده و با سرعت بالا اطلاع رسانی می کند و در صورت انتشار خبری غیرصادقانه، خبر صحیح به سرعت منتشر خواهد شد.
رزم حسینی با اشاره به اینکه تعداد نشریات جنوب از لحاظ آماری در مقابل برخی استان ها رقم قابل ملاحظه است، گفت: رسانه ها باید کیفیت خبر را مدنظر قرار دهند لذا اداره کل روابط عمومی استانداری آمادگی دارد نسبت به برگزاری دوره های آموزشی همکاری و حمایت نماید.
وی با اشاره به راهبرد استان کرمان در 37 ماه گذشته، افزود: استان کرمان دارای پتانسیل ها و ظرفیت های فراوانی است اما در همه حوزه ها در سطح کشور از رتبه های بالایی برخوردار نیست، این امر موجب شد تا شعار ولایت و توسعه در استان با هدف همگرایی همه سلایق سیاسی مطرح شود.
رزم حسینی از استان کرمان به عنوان استانی سیاست زده یاد کرد و گفت: اداره چنین استانی با سلایق گوناگون و وجود بروکراسی دولتی امر ساده ای نیست، زیرا این روش ها دیگر جوابگو نبوده و نیازمند ایده و طرحی نو است.
استاندار کرمان به مدل مثلث توسعه اقتصادی استان به منظور همگرایی ارکان حکومت در امر توسعه اشاره کرد و یادآور شد: این مدل نیازمند مدیریت جهادی است و همه در قبال آن مسئول هستند.
رزم حسینی به نقش کارساز و تاثیرگذار ائمه جمعه در امر عقد قراردادهای سرمایه گذاری در قالب مثلث توسعه اقتصادی اشاره و خاطر نشان کرد: طرح مثلث توسعه اقتصادی مدل کارساز و مسیر درستی بود که به اجماع نظر همگان رسیده است.
وی از اجرای گام دوم مثلث توسعه اقتصادی همزمان با طرح اقتصاد مقاومتی در استان کرمان خبر داد و گفت: طرح اقتصاد مقاومتی در استان کرمان از 30 ماه گذشته و طی اولین بازدید از شهرستان قلعه گنج و مشاهده فقر و محرومیت با وجود گنج های فراوان منطقه، آغاز شد.
نماینده عالی دولت در استان کرمان با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات زیربنایی خوبی انجام داده است، افزود: دولت های پس از انقلاب نتوانستند کارآمدی خودشان را در حوزه توانمندسازی مردم به عرصه ظهور برسانند.
رزم حسینی با تاکید براینکه در کشور الگوی توسعه ای نداریم بلکه توانسته ایم کارهای خدماتی انجام دهیم، خاطر نشان کرد: امر توسعه نیازمند علم، تجربه و افراد توسعه ای است لذا در دیدار با رئیس بنیاد مستضعفان تاکید شد که انتظار ما از بنیاد به جای کمک مالی، مدیریت توسعه ای است.
وی گفت: ما در استان کرمان به دنبال توسعه پایدار و متوازن در منطقه هستیم و همین امر در شهرستان قلعه گنج موجب شده تا مردم به این باور برسند که توسعه صاحب پیدا کرده و موسسات و شرکت های بزرگ سهم خود را با مردم به مشارکت می گذارند.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه طرح اقتصاد مقاومتی در مهر ماه سال 93 به صورت پایلوت در شهرستان قلعه گنج اجرا شد،افزود: در سفر رئیس جمهور و هیات دولت به کرمان، این استان به عنوان سومین استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح شد.
رزم حسینی با تاکید براینکه اقتصاد مقاومتی در استان کرمان مبتنی بر مردمی کردن اقتصاد است و قطعا این نوع اقتصاد، رهبری را خشنود می کند، خاطر نشان کرد: در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور، طرح هشت زون اقتصاد مقاومتی استان کرمان مورد تایید قرار گرفت.
وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه گروه های سیاسی زمانی هویت پیدا می کنند که کارنامه موفقی را از خود بر جای گذاشته باشند، گفت: شعارهایی که وحدت کشور و استان را بر هم بزند، به نفع مردم نیست و باید از آنها پرهیز کرد.
استاندار کرمان ضمن قدردانی از حضور فعال و تاثیرگذار ائمه جمعه و روحانیون در طرح مثلث توسعه اقتصادی استان، افزود: اگر همه در راستای توسعه و آبادانی دست به دست هم دهیم، می توان استان را ساخته و کارنامه موفقی را از خود بر جای بگذاریم.
رزم حسینی از اعلام آمادگی مدیریت استان برای گفتگو با افراد نخبه، فعالان اقتصادی و فرهنگی جنوب استان خبر داد و یادآور شد: هفته دولت در پیش است و خدمات دولت در این هفته توسط مسئولین ارائه خواهد شد.
وی با تاکید براینکه خدمات دولت، خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که باید از جناحی کردن آنها پرهیز کرد، خاطر نشان کرد: ارائه خدمات دولت موجب اعتمادسازی می شود لذا مسئولین باید پاسخگوی اصحاب رسانه و مطبوعات باشند، در صورت عدم همکاری مسئولین، خبرنگاران لیست آن ها را اعلام کنند.
استاندار کرمان به راه اندازی شورای پیشگیری و مبارزه با مفاسد اقتصادی در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مسئولین باید بدانند که زیر دربین چشم بیدار جامعه هستند.
رزم حسینی در ادامه بااشاره به اینکه کار فرهنگی در استان کرمان انجام گرفته اما راضی کننده نیست، یادآور شد: آمار فعالیت های فرهنگی استان کرمان نسبت به دیگر استان ها آمار قابل ملاحظه ای است.
وی از کار فرهنگی به عنوان امری مستمر یاد کرد و گفت: بودجه های فرهنگی در 28 بنگاه فرهنگی توزیع می شود و متاسفانه عدم انسجام دستگاه های فرهنگی از دلایل بارز کاستی در این حوزه است.
استاندار کرمان به برگزاری هفته فرهنگی اقتصادی استان کرمان در تهران اشاره کرد و افزود: برگزاری هفته فرهنگی استان کرمان در تهران در نوع خود بی نظیر است و هیچ استانی تاکنون نتوانسته است با این تنوع و کیفیت نسبت به برگزاری چنین کاری اقدام نماید.
رزم حسینی، توسعه متوازن را یکی از سیاست های دولت در استام کرمان دانست و خاطر نشان کرد: هزار و 800 میلیارد تومان یارانه در سال در استان کرمان توزیع می شود لذا یازده موسسه و شرکتی که امروز مسئولیت توسعه استان را برعهده گرفته اند، درخواست شده نسبت به جمع آوری پول های خرد مردم اقدام نمایند.
وی به تاثیرات برجام در استان کرمان براساس آمار اشاره کرد و گفت: صنعت خودروسازی استان کرمان در آستانه مرگ بود که در دولت تدبیر و امید با افزایش دو برابری خودرو جان گرفته و ظرفیت تولید خودرو در استان کرمان تا پایان سال به 10 هزار خودرو خواهد رسید.
نماینده عالی دولت یازدهم در استان کرمان با اشاره به اینکه در حوزه فولاد نیز بالغ بر 2.2 میلیارد دلار از محل فاینانس سرمایه گذاری شده است، ادامه داد: در حوزه پتروشیمی نیز در دولت تدبیر و امید مجوزهای لازم داده شده که پس از برجام زمینه ورود تجهیزات مورد نیاز برای این واحدها تسهیل شده است.
استاندار کرمان به اخذ مجوز پتروشیمی استان کرمان در دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر قراردادهایی با شرکت های ایتالیایی، ژاپنی، روسی، سوئیسی، چینی و آمریکایی منعقد و در حال انعقاد است و مصمم هستیم در دهه فجر امسال عملیات اجرایی آن آغاز شود.
رزم حسینی با تاکید براینکه در حوزه صادرات در چهار ماه امسال شاهد رشد 78 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم، خاطر نشان کرد: استان کرمان افزایش 109 درصدی واردات داشته که بخش عمده آن مربوط به تجهیزات کارخانه ای بوده است.
وی با اشاره به اینکه شرکت مس ایران در لیست تحریم قرار داشت و در آستانه مرگ بود، یادآور شد: فروش این شرکت پس از برجام به 3 برابر افزایش یافته است و همین امر موجب شده تا بخش عمده ای از بدهی های این شرکت پرداخت شود.
استاندار کرمان خاطر نشان کرد: در دولت یازدهم پروژه تیتانیوم پس از چند سال وقفه تعیین و تکلیف شد و شرکت اسپانیایی کار را با سهم اولیه 200 میلیارد تومان اغاز کرده است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: اعلام ، لیست ، مسئولان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار