کرمان؛

بدعهدی آمریکایی ها در برجام

خطیب جمعه کرمان گفت : هر کس باور کند آمریکایی ها دلسوز ما هستند، اشتباه کرده و نمونه آن بد عهدی های آمریکایی ها در برجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام مهدی عرب پور در جمع مردم نمازگزار کرمان به آغاز هفته دولت اشاره کرد و گفت: هر کسی از هر جایگاه و تریبون که می خواهد درباره دولت ها صحبت کند، باید عدالت و انصاف را رعایت کند.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه اجرایی، قضایی و مقننه در کشور افرادی سالم و دلسوز هستند و برای رفع مشکلات تلاش می کنند اما ممکن است افراد نابابی نیز در این مجموعه ها باشند که باید شناسایی و هدایت شوند.

حجت الاسلام عرب پور گفت: دولت یازدهم نیز خدماتی داشته و البته ضعف هایی هم هست که انتظار است با مدیریت جهادی برطرف شوند.

وی بیان کرد: رکود، بیکاری، اشتغال و غیره مسائلی است که باید از سوی دولتمردان برطرف شوند و مطمئن هستیم که دولتمردان پیگیر هستند و برای رفع مشکلات تلاش می کنند.

حجت الاسلام عرب پور در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه به کودتای 28 مرداد اشاره کرد و ضمن محکوم کردن آن گفت: این روز روز سیاهی در تاریخ رژیم ستم شاهی و روز سیاهی از توطئه های دشمنان و استکبار جهانی است.

وی خاطرنشان کرد: توطئه آمریکا و انگلیس، خیانت افرادی که در دولت مصدق بودند و بی توجهی مصدق به سخنان علما موجب شد حکومت پهلوی در کشور ادامه یابد و مشکلات زیادی ایجاد شد.

خطیب جمعه کرمان گفت: ماجراهای تاریخی باید مورد بررسی قرار گیرد و همه باید از این وقایع درس بگیریم.

وی افزود: آمریکایی ها، انگلیسی ها و کشورهای غربی و استکباری هیچگاه با ملتها سر سازش نخواهند داشت و اگر سیاست چماق و هویج داشته باشند نیز به خاطر منافع خودشان است.

وی گفت: هر کس باور کند آمریکایی ها دلسوز ما هستند، اشتباه است و نمونه آن بد عهدی های آمریکایی ها در برجام است.
حجت الاسلام عرب پور با بیان اینکه دولت و ملت باید در برابر بدعهدی کشورهای غربی و استکباری هوشیار باشند افزود: رهبری نیز همواره درباره این موضوع تذکر داده اند.

وی همچنین به نامگذاری 31 مرداد به عنوان روز مسجد اشاره و بیان کرد: مسجد نخستین نهاد اجتماعی است که پیامبر اسلام (ص) پس از هجرت به مدینه آن را بنا نهادند.

امام جمعه موقت کرمان تاکید کرد: اگر مسجدها به عنوان نهاد پرتحرک و اثر گذار فعال شوند، نگرانی از فضاهای مجازی نخواهیم داشت زیرا فضای مجازی می تواند با اعضای خود کارکرد مخرب داشته باشد اما مسجد می تواند با فعالیت خود افراد را به راه صحیح هدایت کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار