وزیر کشور گفت: تبدیل اصلاندوز مغان و هشتجین به شهرستان را بررسی می کنیم و اگر شرایط قانونی مهیا باشد این موضوع انجام می گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عبدالرضا رحمانی فضلی افزود: در سال های گذشته به دلیل تغییرات بعضا بی برنامه در تقسیمات کشوری و تبدیل دهستان ها به بخش و بخش ها به شهرستان، دولت تدبیر و امید برای دو سال هر گونه تغییری در وضعیت مناطق را ممنوع کرده بود.

وی بیان کرد: این ممنوعیت به پایان رسیده و اگر هر منطقه ای شرایط تبدیل به بخش و یا شهرستان را داشته باشد به آن رسیدگی و بر اساس قانون اقدام خواهد شد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه تغییر در تقسیمات کشوری بدون مطالعه و رعایت قانون مشکلات بسیاری ایجاد می کند، بیان کرد: در گذشته 16 فرمانداری در کشور بدون رعایت اصول و شرایط لازم ایجاد شده اند و هم اکنون درباره آنها ما با مشکلات گسترده ای مواجه می باشیم.

رحمانی فضلی تاکید کرد که درباره مناطقی که شرایط لازم را برای ارتقا دارند مشکلی نیست و درباره اصلاندوز و هشتجین نیز این موضوع صدق می کند.

وزیر کشور همچنین درباره لغو گمرک اصلاندوز مغان نیز گفت: این مسئله قابل طرح دوباره در هیات دولت می باشد و چندان مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رحمانی فضلی همچنین با بیان اینکه به شدت معتقد به توسعه متوازن در کشور می باشد ، اظهار کرد: ریشه مشکل موجود در کشور و شکاف بین استان ها مربوط به نظام برنامه ریزی ، نظام بودجه ریزی و نظام اداری باقی مانده از گذشته می باشد.

وی بیان کرد: از کل اعتبار و بودجه کشور، استان ها شاید حدود هفت درصد اختیار توزیع بودجه را دارند و بقیه متمرکز در تهران است و با این وضعیت توسعه متوازن در کشور بدست نمی آید.

وزیر کشور گفت: دولت تدبیر و امید معتقد به توسعه متوازن می باشد و تاکنون بیش از یکصد اختیار از مرکز به استانها تفویض شده است.

رحمانی فضلی تحقق اقتصاد مقاومتی را یکی از مهمترین ابزارهای توسعه مناطق محروم کشور ذکر کرد و بیان کرد: باید دراین راه همه آحاد مردم مشارکت کنند و علما و ائمه جمعه در این زمینه نقش مهمی بر عهده دارند.

وی همچنین به ارتباط مناسب بین استانداران و ائمه جمعه اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید در تمامی استان ها ارتباط صمیمی بین استانداران با ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه وجود دارد.

وی همچنین با ابراز رضایت از فعالیت استاندار اردبیل گفت: خدابخش گزینه پیشنهادی خوبی از سوی خود اردبیلی ها از جمله امام جمعه اردبیل برای استانداری این استان بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.