استاندار یزد: مراسم اربعین یک راهپیمایی صلح آمیز است که توجه جهانی را به خود جذب کرده و باید زمینه ارائه بهترین خدمات به زائران حضرت امام حسین (ع) را در این ایام فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یزد؛ استاندار یزد در  نشست هماهنگی ستاد ساماندهی اربعین با تاکید بر بهره بردن از ثواب در همه امور بیان کرد: برای خدمت بهتر به زائران باید روحیه بسیار بالائی داشت و در مسیر خدمت به زائران حضرت سیدالشهدا (ع) وجود هر مشکلی را با شیرینی حل کرد.

سیدمحمد میرمحمدی افزود: در راهپیمایی اربعین موضوعات صرفا مذهبی و محدود به شیعیان نیستند و جنبه های اعتقادی و انسانی نیز وجود دارند که باید با آمادگی فرهنگی از این فرصت های ارزشمند به بهترین نحو استفاده شود.

میرمحمدی ادامه داد: برای ساماندهی امنیت و خدمات سفر می توان با تقویت مشارکت مردمی از هوشیاری و تیزبینی سرمایه های اجتماعی در راستای افزایش امنیت بهره مند شد.

وی خاطرنشان کرد: تجارب سالهای گذشته برای دست‌اندرکاران این مراسم سرمایه های خوبی هستند که  باید برای بهتر برگزار شدن این برنامه با توجه به وحدت اسلامی، هماهنگی های لازم برای حمل و نقل، اسکان، سلامت و تغذیه زائران انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این جلسه گفت: ستاد اربعین امسال چند ماهی است که در سطح ملی به موقع آغاز به کار کرده و این فرصت بسیارخوبی است که ضرورت ها و فعالیت هایی که باید برای پیاده روی اربعین صورت گیرد را شناسایی و با توجه به آن برنامه ریزی مناسب انجام شود.

محمدعلی طالبی افزود: این ستاد با 13 کمیته در حوزه های مختلف فعالیت خود را در استان نیز آغاز کرده است و باید با فرصت شناسی موثر، مشارکت مردمی و حضور موسسه ها و نهادهای دولتی شرایط مناسبی را برای زائران فراهم کنیم.

طالبی بیان کرد: استان یزد بیشترین تعداد زائران را برای مراسم اربعین دارد و ایجاب می کند در خصوص حمل و نقل، صدور ویزا، تمرکز امکانات در مرز عراق برای رفاه هرچه بهتر زائران تلاش شود.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار