طرح توان‌بخشی مبتنی بر جامعه در روستاهای خراسان رضوی به پوشش ۱۰۰ درصدی رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،معاون پشتیبانی و نیروی‌انسانی اداره کل بهزیستی خراسان‌رضوی در مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره بهزیستی گناباد گفت: طرح توان‌بخشی مبتنی بر جامعه با همکاری بهداشت و درمان، بخشداران و سایر متولیان روستایی به پوشش ۱۰۰ درصدی در روستاهای استان خراسان‌رضوی رسیده است.

محسن توحیدی‌مقدم افزود: در سازمان بهزیستی توجه به معیشت گروه‌های هدف وظیفه سازمانی نیست بلکه سلامت‌اجتماعی در جامعه مدنظر است.

وی اظهار‌کرد: علی‌رغم اینکه امید به زندگی در کشور افزایش پیدا کرده است اما زندگی ماشینی و تصادفات سبب بروز معلولیت‌های مختلف در جامعه می‌شود.

توحیدی‌مقدم واگذاری خدمات بهزیستی به بخش غیردولتی را یکی از اقدامات اساسی این سازمان برشمرد و افزود: تمامی فعالیت‌های سازمان بهزیستی به جز وظایف حاکمیتی به بخش غیردولتی واگذار شده‌است که مهدکودک‌ها، مراکز مشاوره و خانه‌های نگهداری فرزندان ایتام بخشی از فعالیت‌های بهزیستی واگذار شده به بخش غیردولتی است.

معاون پشتیبانی و نیروی‌انسانی اداره کل بهزیستی خراسان‌رضوی یکی از اقدامات شایسته بهزیستی را پوشش ۱۰۰ درصدی توان بخشی مبتنی بر جامعه برشمرد و افزود: طرح توان‌بخشی مبتنی بر جامعه با همکاری بهداشت و درمان، بخشداران و سایر متولیان روستایی به پوشش ۱۰۰ درصدی در تمامی روستاهای استان خراسان رضوی رسیده است.

توحیدی مقدم افزایش اعتماد عمومی را سبب افزایش سرمایه اجتماعی دانست و اذعان کرد: مدیران بهزیستی باید با فعالیت‌ها و اقداماتشان، اعتماد مجموعه مدیریتی شهر خود را جلب کنند تا سبب ارائه خدمات بهینه به جامعه هدف شود.

حجت الاسلام حسن صادقی‌نسب، امام‌جمعه گناباد در این مراسم گفت: علی رغم همه تلاش های صورت گرفته شده از سوی سازمان بهزیستی به مددجویان، باید توجه ویژه تری به مددجویان و معضلات آنها شود.

وی اظهار کرد: برخی از افراد در مناطق شهری و روستایی نیازمند مساعدت بهزیستی هستند لذا انتظار می رود علی رغم اینکه این افراد به بهزیستی مراجعه نمی کنند، بهزیستی عنایت خاصی داشته باشد.

محمدعلی نبی پور فرماندار گناباد نیز گفت: وجود برخی از مشکلات اقتصادی و فرهنگی سبب افزایش آسسیب های اجتماعی در گناباد شده است و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص موضوعات اجتماعی، اگر موضوع آسیب های اجتماعی به صورت جدی پیگیری نشود، این آسیب ها از یک بحران اجتماعی به بحران امنیتی تبدیل می شود.

رئیس سابق اداره بهزیستی گناباد هم در ادامه این مراسم با اشاره به مشکلات موجود در شهرستان گناباد گفت : بحث آسیب های اجتماعی در گناباد بی توجه مانده است که این از دغدغه های اصلی من بوده است و حل این مشکل از توان بهزیستی گناباد خارج بود.

ستوستر افزود: یکی از دیگر مشکلات بهزیستی گناباد نبود فضاهای مناسب مانند پارکها و معابر مخصوص معلولین در سطح شهر است که به علت مشکلات مالی شهرداری گناباد تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

رئیس جدید اداره بهزیستی گناباد هم در ادامهدر خصوص اولویت های کاری خود گفت: اولویت و برنامه اصلی بنده پیشگیری سطح اول، ارائه خدمات با رویکرد اجتماع محور ، استفاده از توان بخش های خصوصی ، تعامل با دانشگاه ها و استفاده از ظرفیت آنها می باشد.

مجتبی حسین نژادافزود: تلاش می کنیم بزودی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی گناباد چهارمین کنفرانس مددکاری اجتماعی ایران را در گناباد برگزار خواهد کنیم.

در پایان این مراسم از زحمات 7 ساله ستوستر توسط امام جمعه شهرستان تقدیر و مجتبی حسین نژاد به عنوان رئیس جدید بهزیستی گناباد با حکم معرفی شد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.