اختصاص 170 میلیارد تومان برای تأمین سرانه دانش‌آموزی

مدیر کل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش وپرورش از اختصاص 170 میلیارد تومان برای تأمین سرانه دانش‌‌آموزی در قالب ابلاغیه بودجه 95 خبر داد.

منصور مجاوری مدیر کل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش وپرورش  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،از اختصاص بودجه به این وزارتخانه از طریق سازمان مدیریت خبر داد و گفت: با توجه به این که آموزش و پرورش زیر مجموعه قوه مجریه محسوب می‌شود به پیوست قانون برای هر یک از فعالیت‌ها بودجه‌ای ویژه در نظر گرفته می‌شود.

مجاوری با بیان اینکه حدود 170 میلیارد تومان در غالب ابلاغیه بودجه 95 از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به تأمین سرانه دانش‌آموزان اختصاص یافته گفت: با توجه به مشخص شدن زمان تخصیص، این مبلغ به استان‌های سراسر کشور پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: همانطور که برای پرداخت حقوق و مزایا بودجه در نظر گرفته می‌شود از سال گذشته نیز ردیف سرانه دانش‌آموزی تعیین شده که بر این اساس مبلغی از محل برنامه‌های مختلف بودجه تصویب و ابلاغ می‌شود.

مجاوری اظهار کرد: دولت با توجه به فرآیند تهیه تنظیم و تصویب بودجه مبتنی بر محدودیت‌های اعتباری، درصدی از بودجه به آموزش و پرورش اختصاص می‌یابد که در لایحه ای به مجلس ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: در مجلس روی ردیف‌های در نظر گرفته شده بحث و بررسی می شود اما  هرگز بودجه ای اضافه بر این مبلغ به دانش‌آموزان اختصاص پیدا نکرده و صرفا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این فرآیند را در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار