مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مریوان از کشف سه گور خمره مربوط به دوران اشکانی در ترخان آباد این شهرستان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، فریاد حدادیان گفت: در طی انجام تعیین عرصه و حریم تپه ترخان آباد مریوان که به سرپرستی علی بهنیا درحال انجام است٬سه گور خمره ای مربوط به دوران اشکانیان کشف شد.

وی با بیان اینکه طی مطالعات اولیه به نظر می رسد که با یک محوطه گورستانی در ارتباط باشیم، عنوان کرد: باتوجه به وضعیت مریوان در دوران اشکانی که دارای گورستان های متعدد ازین دوران است این محوطه نیز می تواند تا حدود زیادی تابع همین سنت گورستان های خمره ای باشد.

وی با اشاره به اینکه در بخشی از تپه بقایای یک دیوار آجری که تقریبا اشفته بود بدست امده است، بیان کرد: در نهایت با توجه به داده های سفالی٬ محوطه دارای آثاری از دوران اشکانی تا قرون میانی اسلامی است.

مسئول  میراث فرهنگی، صنا یع دستی و گردشگری مریوان گفت: برای تعیین عرصه و حریم و بررسی وضعیت این تپه تیمی متشکل از ۱۰ نفر در حال فعالیت می کنند که سرپرست این تیم با آقای علی بهنیا مسئول میراث فرهنگی قروه و کارشناس ارشد باستان شناسی است.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.