امام جمعه یزد: ضرورت فعالیت های فرهنگی و دانشگاهی برای مقابله با دسیسه های دشمن را مهم ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یزد؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: با توجه به نفوذ و تاثیر ولایت فقیه در نظام، دشمنان برای حذف ولایت فقیه درجمهوری اسلامی برنامه ریزی کرده اند، که همین مسئله ضرورت فعالیت های فرهنگی و دانشگاهی برای مقابله با دسیسه های دشمن را دوچندان کرده است.

  آیت الله محمدرضا ناصری افزود:ولایت فقیه از عوامل تداوم و پایداری جمهوری اسلامی است و امروز دشمن در صدد تضعیف و کمرنگ کردن جایگاه و نقش این عنصر حیاتی در ساختار سیاسی کشور است.

وی همت بلند، یافتن راهکار و تصمیم گیری به موقع برای مشکلات را از عوامل مهم پیشرفت عنوان کرد و یادآور شد: در این زمینه باید امام خمینی(ره) را الگو قرار دهیم زیرا امام راحل الگوی واقعی تمامی این ویژگی ها بودند.

امام جمعه یزد به دانشجویان توصیه کرد: با نگاه به آینده گام بردارید و با شناخت درست اسلام، خود را گرفتار مسائل جزئی نکنید، چراکه بخشی از مشکلات امروز جامعه به دلیل بی توجهی و عمل نکردن به قوانین اسلامی است.

آیت الله ناصری تصریح کرد: همه ما در قبال جامعه تکلیف داریم و شما دانشجویان به عنوان دلسوزان نظام اسلامی و قشر آگاه کشور باید به دنبال راهکارهایی برای برون رفت از مشکلات باشید. 

وی یادآور شد: باید در همه کارها صبورانه برخورد کرد و با پرهیز از نزاع داخلی، به دنبال پیدا کردن راه حل برای مشکلات کشور باشیم.

رئیس دانشگاه یزد نیز در این نشست گفت: دستیابی به دانش، تغییر باورهای ناصحیح و عمل گرایی، راهکارهای رفع چالش های جامعه است.

محمدصالح اولیا افزود: باید با عملگرایی در حوزه رفتارهای فردی و اجتماعی مانع گسترش برخی ناهنجاری ها در جامعه شویم که در این زمینه قشر دانشگاهی می توانند نقش اثرگذاری داشته باشند .

وی خاطرنشان کرد: اگر روی این سه مولفه کار کنیم بخش عمده چالش های کشور حل می شود.

هفدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های کشور از امروز تا روز چهارشنبه هفته جاری در دانشگاه یزد دایر است.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار