فرماندار تهران با بیان اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرستان تهران باید تنظیم بازار انجام شود، گفت:‌ صادرات محصولات لبنی و گوشتی به کشورهای خلیج فارس برای ایجاد بازار مناسب باید مورد توجه قرار گیرد.

لزوم صادرات مواد پروتئینی به کشورهای حوزه خلیج‌فارس
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عیسی فرهادی در جلسه  اقتصاد مقاومتی که امروز (یکشنبه) در سالن جلسات فرمانداری تهران برگزار شد، ضمن تشریح برنامه‌های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: جهاد کشاورزی به عنوان یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی است که باید استفاده بهینه از آب در کشاورزی و آبیاری تحت فشار را در دستور کار خود قرار دهد، اراضی شهرستان تهران نیز باید به صورت 100درصدی تحت آبیاری تحت فشار قرار گیرد.

وی افزود: یکی دیگر از موارد مهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرستان تهران بحث پساب فاضلاب این شهرستان و دسترسی به آبی مطمئن در پساب است.

فرماندار تهران گفت: در بخش کشاورزی باید کشت محصولات استراتژیک مانند دانه‌های روغنی با استفاده از تکنولوژی‌های نوین مورد توجه قرار گیرد.

فرهادی تأکید کرد: تنظیم بازار گوشت و لبنیات و صادرات مواد پروتئینی به کشورهای خلیج‌فارس برای ایجاد بازار مناسب در بحث اقتصاد مقاومتی بسیار پر اهمیت است.

وی تأکید کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید از نظرات و پیشنهادات مسئولان و کارشناسان بهره‌مند شد و باید مسئولان و اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی به زودی گزارش‌های خود را در زمینه برش‌ شهرستانی این ستاد ارائه دهد.

فرماندار تهران با اشاره به این که هفته دولت را در پیش رو داریم از افتتاح 52 طرح در شهرستان تهران با اعتباری بالغ بر 170هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: قرار است در اولین روز هفته دولت شورای اداری شهرستان تهران برگزار شود.

فرهادی در پایان گفت: لازم است جلسات تخصصی در بحث کشاورزی، صنعت و معدن و تجارت به همراه ارائه گزارش‌ها تشکیل شود و قطع به یقین شهرستان تهران در اقتصاد مقاومتی پیشتاز خواهد شد.

* پیشرفت 10درصدی پروژه فاضلاب تهران

در ادامه این جلسه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت:‌ 7 تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت 100میلیون متر مکعب امسال به بهره‌برداری می‌رسد و در هفته دولت نیز با حضور رئیس جمهور در شهرهای پردیس و لواسان پروژه فاضلاب افتتاح می شود..

وی افزود:‌ فاز دوم تصفیه خانه‌ شهر جدید پرند به بخش خصوصی واگذار شده و کار تأمین منابع مالی آن انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: در خصوص سرمایه گذاری در پساب لویزان هزار و 412کیلومتر شبکه‌های فرعی را اجرایی خواهیم کرد، همچنین حفر تونل 11کیلومتری مکانیزه برای فاضلاب غرب تهران با سرمایه‌گذرای کشور چین کلنگ زده می‌شود.

وی یادآور شد: پروژه فاضلاب شهر تهران امسال با اعتباری بالغ بر 110میلیارد تومان پیشرفت داشته است.

*توسعه دفاتر خدمات‌رسانی 

معاون اداری مالی سازمان کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان تهران از توسعه دفاتر خدمات‌رسانی خبر داد و گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی بهره‌وری یکی از واژه‌های کلیدی است که در همین راستا اگر توان تمام دستگاه‌ها برای رونق تولید افزایش یابد، بهره‌وری نیروهای کار نیز افزایش می‌یابد که این امر در برش استانی و شهرستانی تدوین و به تصویب رسیده است.

معاون اداری، مالی سازمان کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان تهران افزود: برای افزایش بهره‌وری نیروی کار آموزش‌های گسترده در  بحث صنعت لازم است و در نظر داریم 60هزار نفر ساعت را در این راستا در سال 95 افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مواردی که در دستور کار جدی این سازمان قرار گرفته است، آموزش ایمنی برای کارگران و کارفرمایان است.

* عملکرد پایین نظام بانکی در استان تهران

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی امروز با اشاره به اینکه 7پروژه از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است، اظهارداشت: ‌از این تعداد 4پروژه قابلیت اجرایی در استان تهران را دارد، دولت مبلغ 1600 میلیارد تومان از منابع داخلی را برای استان تهران تخصیص داده است.

وی افزود: سال‌های گذشته واردات کالاهای مصرفی بخش اعظم واردات کشور را شامل می‌شد که این امر بخش تولید را دچار مشکل می‌کند و قرار شد امسال واردات کالا‌های مصرفی در سطح کشور 4درصد کاهش و به جای آن واردات کالاهای سرمایه‌ای 4درصد افزایش یابد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در ادامه با بیان اینکه 24.7 درصد سهم استان تهران از صادرات غیر نفتی بوده است، گفت: در سطح تأمین مالی واحدهای صنعتی 2هزار و 271واحد ثبت نام کرده ‌اند که از این تعداد 1961 واحد مشکلی نداشته و 1327 واحد به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی در پایان یادآور شد: تعداد 1358 واحد شامل عقد قرارداد شده‌اند که سرعت نظام بانکی را برای این امر می‌طلبد و متاسفانه به لحاظ عملکرد بانکی در استان تهران حائز رتبه 16 نسبت به سایر استان‌های کشور هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار