دولت برای آنکه بخشی از نیاز کتابخانه ها و آموزش و پرورش را به کتاب تامین کند، به خرید کتاب از ناشران اقدام می کند.

ابراهیم حسن بیگی، نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آنکه  خرید کتاب توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن آنکه از نشر حمایت می کند، تامین‌کننده نیاز دولت در زمینه کتاب نیز هست، گفت: دولت برای آنکه بخشی از نیاز کتابخانه‌ها و آموزش و پرورش به کتاب را تامین کند، به خرید کتاب از ناشران اقدام می‌کند. ضوابطی نیز برای این مسئله وضع کرده اند. یکی از مراکزی که کارش را به درستی انجام می دهد، همین هیئت  خرید کتاب  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: این امیدواری را در صنعت نشر باید ایجاد کرد که دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای خرید کتاب ها توسط مردم اهتمام دارد. این مسئله که مردم کتاب بخرند و آن را بخوانند، سبب می شود  دانش مردم افزایش پیدا کند. از طرف دیگر سبب ارتقای فرهنگ جامعه خواهد شد. خرید کتاب توسط دولت به ناشر سود می‌رساند اما دولت به جای آن کمکی به فرهنگ کتابخوانی در کشور کند. هم اکنون معضل و مشکل جدی که در حوزه فرهنگ وجود دارد، این است که کتاب ها خوانده نمی شود.

این نویسنده اظهار داشت: آن حلقه مفقوده ای که در نشر وجود دارد، این است که مردم ما کتابخوان نیستند. ایده ها و نظراتی برای حل این مشکل وجود دارد اما تشکل قوی در این زمینه نیست. برای حل مسئله کتابخوانی مردم، به یک همت عالی و انقلاب فرهنگی نیاز داریم. 


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار