جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی گفت:از این به بعد به لحاظ مسئولیت سنگین نیروی انتظامی و مرزبانی ، هر روز آخرین وضعیت در مرزهای مهران ، چذابه و شلمچه را رصد می کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،سردار محسن فتحی زاده شامگاه چهارشنبه در نشست هماهنگی ستاد اربعین حسینی که با حضور فرماندهان ارشد انتظامی و مرزبانی در پایانه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز برگزار شد گفت: فرماندهان انتظامی می توانند با تفویض اختیاری که مرکز به آنان اعطا خواهد کرد همه موضوع های مرتبط با اربعین حسینی را مدیریت کنند تا امکان خدمات دهی بهتر زائران در سه مرز چذابه ، مهران و شلمچه آسان تر و روان تر شود.

وی تامین امنیت زائران را مهمترین اولویت نیروی انتظامی برشمرد و اظهار کرد:به طور قطع باید آمادگی و هماهنگی بیشتری در مرزها صورت گیرد چون پیش بینی ما این است که تعداد زائران اربعین امسال بسیار بیشتر از سال گذشته خواهد بود.

جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه از این به بعد به لحاظ مسئولیت سنگین نیروی انتظامی و مرزبانی ، هر روز آخرین وضعیت در مرزهای مهران ، چذابه و شلمچه را رصد می کنیم بیان داشت : تا دو ماه آینده باید همه امکانات لازم برای خدمت رسانی به زائران به طور 100درصد آماده شود.

وی گفت: همه ظرفیت ها ، توانمندی ها و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری باید در سه مرز رسمی کشور آماده سازی شود و نباید هیچ بخشی برای خدمت رسانی به زائران معطل بماند.

سردار فتحی زاده اربعین حسینی را آبروی جهان تشیع توصیف کرد و افزود: هماهنگی ، همدلی و همفکری نیروها باید در بالاترین سطح صورت گیرد و هیچ مساله ای از چشمان تیزبین شما نباید دور و پنهان بماند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی در سه سال اخیر و تجربیات به دست آمده خاطرنشان کرد: در اربعین امسال با آمادگی بسیار بالاتری به استقبال اربعین حسینی برویم.

فرمانده انتظامی خوزستان نیز در این نشست گفت: با هماهنگی که دو سال اخیر در دستگاههای اجرایی استان شکل گرفته امسال نیز با آمادگی بسیار بالاتری به استقبال اربعین حسینی خواهیم رفت.

سردار محمدرضا اسحاقی با گرامیداشت یاد و خاطره جاسم مجیدی پور فرماندار فقید دشت آزادگان به عنوان خادم زائران اربعین حسینی که چندی پیش به علت عارضه قلبی به لقاالله پیوست افزود: در اربعین پارسال مشکل پیچیده ای در فرایند تردد زائران پیش نیامد و مرزهای شلمچه و چذابه در بهترین وضعیت و شرایط امنیتی قرار داشتند.

وی برپایی موکب های پذیرایی توسط هیات های مذهبی و مردمی را نمونه ای از همدلی و عشق و خلوص به امام حسین(ع) توصیف کرد و گفت: با وجود برخی مشکلات ولی در سایه این همدلی و خلوص ، پارسال ماموریت اربعین حسینی در دو مرز چذابه و شلمچه به بهترین نحو انجام شد.

فرمانده انتظامی خوزستان بهسازی و تعریض قطعه 60کیلومتری سوسنگرد - چذابه و فقدان شبکه آبرسانی در چذابه را دو مشکل مهم در این منطقه مرزی بیان کرد و اظهارکرد: دستگاههای اجرایی در حال به سرانجام رساندن این دو طرح زیربنایی هستند.

فرماندار دشت آزادگان نیز در این نشست خواستار تجهیز برخی امکانات در مرزچذابه از اعتبارات ملی شد و افزود: با وجود اینکه ظرفیت ها و توانمندی ها استان برای پشتیبانی از زائران اربعین حسینی بالاست ولی به علت انبوه بی شمار زائران نیاز است که امکانات بیشتری از سایر استان ها به منطقه گسیل شود.

نادرعمید زاده درپایان با بیان اینکه از هم اکنون مقدمات کار در مرز و مسیر منتهی به پایانه مرزی چذابه در حال فراهم شدن است بیان داشت: پارسال در مسیر 60کیلومتری سوسنگرد - چذابه 170موکب مردمی برپا شد که امسال پیش بینی می شود تعداد موکب ها بیشتر شود.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.