مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت:درخوزستان به دلیل محرومیت های ناشی از جنگ ، بسیاری از فضاهای آموزشی تخریب و یا فرسوده شده اند که نیاز به بازسازی و نوسازی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا رضایی شامگاه چهارشنبه درنشست خیران مدرسه ساز استان با استاندار خوزستان که در سرسرای استانداری برگزار شد اظهار کرد: در زمان حاضر باتوجه به تلاش های صورت گرفته در جهت توسعه مدارس استان، 226 کلاس درسی با اعتباری بالغ بر 260 میلیارد ریال از اعتبارات ملی، استانی و کمک خیران مدرسه ساز استان در روز چهارشنبه به بهره برداری رسید.

وی افزود:همچنین پیش از این با حضور استاندار خوزستان در دفتر ریاست سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور بر اساس تفاهمنامه ای مقرر شد که 28 فضای آموزشی دیگر نیز از اعتبارات ملی و استانی و حمایت خیران درسطح حاشیه شهرستان اهواز احداث شود.

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ادامه داد: این اعتبارات ملی و استانی جدای از اعتبارات اختصاص داده شده به استان در بخش های مختلف است.

وی تصریح کرد: شرایط اقتصادی کشور برای ما قابل درک بوده اما در بخش فضاهای آموزشی مشکلات متعددی در سطح استان و بخصوص مناطق روستایی وجود دارد که نیازمند توجه هرچه بیشتر است.

رضایی بیان داشت: درسال های اخیر به رغم مشکلات اعتباری و کمبود هایی که وجود داشت با کمک خیران مدرسه ساز استان اقدامات خوبی در مناطق محروم استان صورت گرفت اما همچنان باید در این خصوص تلاش کنیم.

وی تصریح کرد:همواره تمامی دولت ها در طول کار خود نگاه ویژه ای به آموزش و پرورش داشته اند اما درخوزستان به دلیل محرومیت های ناشی از جنگ ، بسیاری از فضاهای آموزشی تخریب و یا فرسوده شده اند که نیاز به بازسازی و نوسازی دارند.

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: در شرایط کنونی در کشور 20 درصد از فضای آموزشی توسط خیران مدرسه ساز در حال ساخت است اما در خوزستان خیران مدرسه ساز 26 درصد در ایجاد این فضای آموزشی سهم دارند که جا دارد از آن ها تقدیر کرد.


وی ادامه داد: رشد خیران مدرسه ساز در سال های اخیر چشمگیر بوده و حمایت های آن ها کمک شایانی برای آموزش و پرورش به شمار می رود و این درحالی است که به دلیل شرایط اقتصادی کشورهمگان گمان داشتند که تعداد تعهدات خیران نسبت به ایجاد فضاهای آموزشی کاهش می یابد.

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با بیان این که 30 درصد مدارس استان نیازمند بازسازی است،گفت: حدود سه هزار و 500 کلاس درس در سطح استان نیاز داریم .

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.