جلسات روخوانی کتاب با هدف آموزش شیوه‌های درست خواندن و تقویت اعتماد به نفس کودکان برگزار شد.

به گزارش    خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،رییس اداره ی کتابخانه های عمومی بوکان با بیان این مطلب اعلام کرد: جلسه روخوانی مجموعه «قصه ما مثل شد» نوشته محمد میرکیانی با حضور تنی چند از کودکان، در بخش کودکان کتابخانه مرکزی برگزار شد؛ در این جلسه که مادران نیز کودکان را همراهی می کردند، قصه ای از کتاب تحت عنوان «خربزه خان» که به توضیح و تفسیر ریشه ضرب المثل «نه خانی آمده و نه خانی رفته» می پردازد توسط کودکان حاضر و پروین عبداله‌زاده (کتابدار کتابخانه) روخوانی شد و مطابق الگوی جلسات روخوانی، در صورت صحیح نخوانی هر یک از واژگان، ادامه خوانش به نفر بعدی واگذار می شود.

خالدیوسفی اظهار داشت : کتاب قصه ما مثل شد دارای صد و ده قصه از ضرب المثل‌ های فارسی است و برای کودکان و نوجوانان به نگارش درآمده، این مجموعه علاوه بر استفاده از تصویرگری مناسب با محتوا، دارای متنی روان و زبانی شیواست. این کتاب در کنار سه اثر دیگر تحت عناوین « خورشید می‌ماند»، « در و صدف » و «عباس دست طلا» در لیست کتاب خوان مرداد ماه نهاد کتابخانه های عمومی کشور قرار گرفته بود.

وی افزود: این جلسه یک ساعت و نیم به طول انجامید و در ادامه آن مجموعه کتاب الاغک، سروده خانم شکوه قاسم نیا توسط نگار کاکی معرفی و دو کتاب آن شعر خوانی شد.

آموزش کاردستی با کاغذهای رنگی از دیگر برنامه های این جلسه بود.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: کتاب ، آموزش ، هدف ، اعتماد ، کشور ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.