معاون اول رییس جمهور گفت: نفت و گاز سرمایه های طبیعی هستند و باید به ارزش افزوده تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در سفر خود به استان و در حاشیه افتتاح کارخانه فولاد کویر دامغان گفت: نفت و گاز سرمایه های طبیعی هستند و باید این سرمایه ها به ارزش افزوده تبدیل شوند.
 می‌توانیم از گاز، گاز مایع، مواد پتروشیمی و آلومینیوم تولید کرده و با صادرات آن زمینه رونق اقتصادی کشور را بیش از پیش فراهم کنیم.

جهانگیری ادامه داد: ما در نقاط مختلف کشور معادن بزرگ سنگ آهن داریم که اکثریت آنها در منطقه کویر مرکزی ایران قرار دارد و این نشان می‌دهد زمینه ایجاد زنجیره اکتشاف سنگ آهن تا تولید فولاد در استان‌های مرکزی ما وجود دارد.

وی بیان داشت: معدن بی‌نظیر خاف و سنگان با ذخیره چند صد میلیونی سنگ آهن می‌تواند سال‌ها خوراک کارخانجات فولاد کشور را فراهم کند.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در گذشته فولاد تولیدی کشور ما جزء کمترین قیمت تمام شده تولید فولاد در دنیا بود که با تولید فولاد با تکنولوژی کارخانه فولاد کویر دامغان که تکنولوژی روز دنیاست می‌توانیم این امتیاز را به تولید فولاد کشور دوباره باز گردانیم.

جهانگیری افزود: استان سمنان از مهم‌ترین استان‌های معدنی کشور است و وزارت صنعت و معدن خوشبختانه توانسته ‌زنجیره کاملی را برای تولید فولاد در کشور و این استان ایجاد کند.

وی گفت: باید توجه کنیم واحدهای صنعتی که به آب زیادی برای تولید احتیاج دارند در مناطقی احداث شوند که آب مورد نیاز آنها مورد تأمین باشد. از این رو ما انتقال آب خزر به استان سمنان را به صورت جدی در دولت پیگیری می‌کنیم تا با رفع موانع پیش رو و حفظ منافع زیست محیطی این طرح اجرایی شود.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.