رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به توانمندی شهرستان قصرشیرین در بخش کشاورزی گفت:برای توسعه این شهرستان برنامه های دراز مدت داریم.

طرح توسعه کشاورزی در قصرشیرینبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛خسرو شهبازی افزود: با بهره برداری از منابع آبی در آینده شاهد آبی شدن 25 هزارهکتار از زمین های کشاورزی قصرشیرین خواهیم بود که نقش مهمی در اشتغالزایی و رونق بخش کشاورزی منطقه ایفا می کند.


وی اظهار کرد: شهرستان قصرشیرین دارای محصولات صیفی و باغی معروف، خاص و بومی مانند کاهو، بادمجان قصری ، لیموشیرین و خرما و بامیه است که با سرمایه گذاری توسط سرمایه گذاران برای ایجاد صنایع تبدیلی در منطقه شاهد اشتغالزایی و رونق بخش کشاورزی و محصولات باغی و صیفی منطقه خواهیم بود.

وی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از تلاش برای تحقق اهداف امسال و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر دادو گفت:در نظر داریم که در آینده برای مقابله با گرد و خاک نسبت به ایجاد یک هزار هکتار جنگل کاری و کشت گیاهان دارویی در منطقه اقدام کنیم.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از186 کیلومتر مرز مشترک با عراق و دو مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی بیش از 27 هزار تن جمعیت ساکن و 30 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.