رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به تشریح برخی دستاوردهای طرح تحول سلامت در استان پرداخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛حسین کریم  با بیان اینکه از جمله مهم‌ترین این دستاوردها می‌‌‌ توان به کاهش پرداختی بیماران بستری از 40 درصد به هفت درصد افزود:طی مدت اجرای این طرح، یک میلیون و 99 هزار بیمار بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌های دولتی استان از این خدمت (کاهش پرداخت هزینه درمان)بهره‌مند شده‌اند.

 
وی از تخصیص بیش از 200 میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از محل اجرای طرح تحول سلامت تا پایان سال گذشته خبر داد.
 
کریم اظهار کرد: در طول اجرای طرح تحول سلامت، 23 کیلنیک ویژه در استان به ارایه خدمات ویزیت سرپایی با تعرفه دولتی پرداخته اند که طی یک سال گذشته 453 پزشک متخصص و فوق تخصص در این مراکز، یک میلیون 847 هزار بیمار و مراجعه کننده را با رعایت استانداردهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معاینه کردند.
 
کریم با اشاره به اینکه در این طرح همچنین 34 پزشک متخصص در 9 تخصص مختلف در یازده مرکز دانشگاهی استان مقیم شدندگفت:در این طرح همچنین 158 پزشک (106 پزشک متخصص و 52 پزشک عمومی) در 10 بیمارستان استان مورد حمایت برنامه ماندگاری قرار گرفتند.
 
وی ترویج زایمان طبیعی را یکی از اهداف مهم طرح تحول سلامت عنوان کرد و افزود: در طرح تحول سلامت تعرفه زایمان طبیعی رایگان شد و طی مدت اجرای طرح 34 هزار و 920 مورد زایمان طبیعی بصورت رایگان در استان انجام شده که موجب افزایش 10 درصدی نسبت زایمان طبیعی به سزارین در استان شده است.
 
این مقام مسئول ارتقا هتلینگ بیمارستان‌ها را نیز یکی دیگر از اهداف طرح تحول سلامت بیان کرد وافزود: طی مدت اجرای طرح 340 بخش از بیمارستان‌های استان با اعتباری بالغ بر یازده میلیارد تومان بهسازی و نوسازی شده و بهبود کیفیت یافته‌اند.
 
وی تصریح کرد: همچنین در این طرح بیش از 12 میلیارد تومان دیگر برای انجام فاز جدید هتلینگ بیمارستان‌های استان جذب شده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.