ساری،

بازگشت 1300 واحد نیمه تعطیل به چرخه تولید

1300 واحد تعطیل و نیمه تعطیل کشور تا پایان امسال به چرخه تولید باز خواهند گشت.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در جلسه شورای اداری مازندران گفت:۷ هزار و ۵۰۰ واحد تعطیل و نیمه تعطیل در کشور شناسایی شد که ۱۳۰۰ واحد برای تامین نقدینگی به بانک ها معرفی شدند و تا پایان سالجاری به چرخه تولید باز خواهند گشت.

محمود واعظی افزود: 4500 واحد نیز در نوبت معرفی به بانک ها قرار دارند.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ پروژه در ستاد اقتصاد مقاومتی کشور تعریف شده است، گفت: برنامه ششم توسعه بر اساس اقتصاد مقاومتی بازنویسی شده است.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت: تراز صادرات کشور امسال ۳ و نیم میلیارد تومان مثبت بوده است و موانع صادراتی نیز شناسایی شده است.

واعظی با بیان اینکه دولت 6 هزار و 400 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های مخابراتی هزینه می کند، افزود:همه روستاهای بالای 20 خانوار کشور تا خرداد ماه سال آینده به اینترنت متصل می شوند.

وی گفت: تا پایان دولت شبکه انتقال سه برابر افزایش خواهدیافت و ۵۲۰ کیلومتر فیبر نوری نیز بین شهرها کشیده خواهد شد.

استاندار مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه ۲۰ درصد دانشجویان مازندران فارغ‌التحصیل رشته آی تی و آی سی‌اتی هستند افزود: مازندران سالانه هزار ۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات هزینه می‌کند.

ربیع فلاح جلودار گفت: هزارمیلیارد تومان سه سال گذشته درزمینهٔ زیرساخت‌های ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات مازندران هزینه شده است.

در این جلسه واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور بعنوان وزیر معین اقتصاد مقاومتی در استان مازندران شد.

وزیر ارتباطات پنج شنبه برای انجام سفر سه روزه وارد مازندران شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار