فيلم كوتاه «قضیه‌ی مامان‌سوری» در جشنواره‌ی مونترال

«قضيه‌ی مامان سوری» به کارگردانی حسین هجرتی در بخش «تمرکزی بر سینمای جهان» چهلمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال پذیرفته شد.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال که یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌ها و همچنین تنها جشنواره رقابتی مورد تأیید FIAPF در آمريكاى شمالى است امسال از تاریخ ۲۵ اوت تا ۵ سپتامبر (۴ تا ۱۵ شهریور ماه) در شهر مونترال در حال برگزارى است.

قضیه‌ی مامان‌سوری که در سال ۹۴ تولید شده تلاش دارد تا با پرداختن به موقعیت اخلاقی خیالی‌ که بستر اجتماعی/تاریخی آن را استارت‌آپ نوپایی فراهم مى‌آورد که کارش توزیع غذای خانه‌پز بین مشتری‌های تهرانی است، به نقد سیستم و مدیا بپردازد.

قابل ذكر است اين اثر ادای دينى است به عباس کیارستمی و «قضیه شکل اول، شکل دوم‌»اش که حسين هجرتی فيلم‌اش را وام‌دار آن می‌داند.
 
در خلاصه داستان فیلم آمده است: «مامان‌سوری زن سالخورده‌ی تنهایی است که با پختن غذای خانگی برای چندتایی مشتری که از سایت "مامان‌پز" به او سفارش می‌دهند امرار معاش می‌کند. یک روز غذای مامان‌سوری خراب می‌شود و نمره‌ی منفی مشتری‌ها در ارزیابی پیامکیِ سایت او را از کار بیکار می‌کند. کارگردانی می‌خواهد با نشستن پای صحبت تعدادی از مشتری‌ها و به تصویر کشیدن تبعات تصمیم‌شان، از این قضیه فیلمی بسازد ...»

عوامل ساخت این فیلم عبارتند از تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان: حسین هجرتی، مشاور کارگردان: امیر اثباتی، مدیر فیلم‌برداری: ادیب سبحانی، تدوین: مریم نراقی، طراح صحنه: امیرحسین قدسی،  مدیر تولید: محمد یمینی، صدابردار: داریوش صادق‌پور، صداگذار: حسین مافی، اصلاح رنگ و نور: کامران سحرخیز، دستیار و برنامه‌ریز: امین خنکال، منشی صحنه: حمیرا نعمت‌الله، سرمایه‌گذار: Northlands International uab

قضیه‌ی مامان‌سوری پیش از این هم در بخش شورت فیلم کرنر فستیوال کن امسال حاضر بود و هم اینک هم جزو فيناليست‌های مسابقه‌ی فیلم کوتاه هجدهمین جشن خانه سینمای ایران است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار