به دنبال افزایش تولید نفت عراق و احتمال حضور ایران در نشست غیررسمی اوپک، بهای طلای سیاه کاهش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال افزایش تولید نفت عراق و پس از آنکه ایران اعلام کرد تنها در صورتی در نشست آتی اوپک برای فریز کردن تولید نفت شرکت می کند که دیگر صادرکنندگان حق این کشور را برای بدست آوردن مجدد سهم بازار به رسمیت بشناسند، بهای نفت با کاهش همراه بود.
 
بهای نفت خام برنت با 38 سنت کاهش به 49 دلار و 54 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت با 43 سنت کاهش به 47 دلار و 21 سنت در هر بشکه رسید.
 
دو مقام "شرکت نفت جنوب" عراق اعلام کردند کاهش بهای نفت به دلیل افزایش تولید طلای سیاه در خاورمیانه است. صادرات نفت از بنادر جنوبی عراق در ماه اوت (ماه جاری میلادی) به طور متوسط به 3.205 میلیون بشکه در روز رسید که این از حد متوسط تولید در ماه ژوئیه (ماه گذشته میلادی) بیشتر است. صادرات نفت در ماه ژوئیه به طور متوسط 3.202 میلیون بشکه در روز بود.
 
همچنین ایران هفته گذشته اعلام کرد تنها در صورتی برای فریز نفتی در نشست غیررسمی اوپک در ماه سپتامبر شرکت می کند که دیگر صادرکنندگان حق تهران را برای بدست آوردن مجدد سهم بازار به رسمیت بشناسند. حقی که ایران در طول تحریم های بین المللی از دست داده بود.
 
رویترز همچنین به بهای طلا اشاره کرد. به دنبال تقویت ارزش دلار پس از اظهارات "جنت یلن،" رئیس بانک فدرال رزرو آمریکا در خصوص احتمال افزایش نرخ بهره تا ماه آینده، بهای طلا کاهش یافت.
 
بهای هر اونس طلای موسوم به اسپات با 0.33 درصد کاهش به 1316.46 دلار رسید. بهای هر اونس طلای آمریکا نیز با 0.48 درصد کاهش به 1319.60 دلار رسید.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
پالایشگاه های آفریقا در اختیار داعش است نابود کونید
آخرین اخبار