معاون بهزیستی کشور گفت :قانون جامع حمایت از معلولان و سالمندان را نسخه نجات بخش خواند و از اصلاحیه این قانون در شورای نگهبان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،حسین نحوی نژاد , در مراسم بهره برداری از نخستین مرکز نگهداری سالمندان شهرستان قوچانافزود سالمندان اقشاری آسیب پذیری و حساس هستند که ناتوانیهایی عارض آنها میشوند که باید نیاز به مراقبت بیشتری خواهند بود .

وی با بیان اینکه فرهنگ اسلامی و ملی کشور ما به گونه ایست که سالمندان زیر ۱۰ درصد تنها زندگی میکنند گفتسلامت جامعه در گروی سلامت خانواده هاست , منظور از آن سلامت خانواده , سلامت روحی , روانی , جسمی و اجتماعی است.

معاون بهزیستی کشور افزود خانواده مراقبین خانگی و توان بخش مبتنی بر خانواده است که ۷میلیون سالمند در کشور وجود دارد و حدود ۹۰درصد سالمندان در میان خانواده های خود زندگی می کنند.

نحوی نژاد با اشاره به حفظ حرمت و حفظ جایگاه سالمندان گفتمکانهای شبانه روزی که دارای سر پناهی بر عهده گرفتند که در این شهرستان تا الان مرکزی به عنوان مرکز نگهداری و مراقبت سالمندان وجود نداشته است که برای اولین بار به برکت هفته دولت به همت بخش خصوصی افتتاح شد .

وی در خصوص قانون جامع حمایت از معلولان که در مجلس هنوز به تصویب نرسیده است افزوداصلاحیه قانون را نسخه نجات بخش معلولین و سالمندان کشور میدانم که در مراکز خدمات رسانی و خدمات به سالمندان از اشکالاتی که شورای نگهبان وارد کرده است که این اشکالات به جاست و مجلس دهم به دنبال بر طرف کردن این اشکالات با تصویب صحن علنی براساس اصل ۸۵قانون اساسی از بین خواهد رفت .

معاون بهزیستی کشور تصریح کردنگرانی ها از عدم نگهداری سالمندان وجود دارد که کل ظرفیت آسایشگاه زیر ۲۰هزار نفر میباشد .

حسین نحوی نژاد با اشاره به اینکه به ازای هر سالمند یارانه به این مرکز در این شهرستان خواهد داد گفتما به دنبال توسعه به سمت مراکز مبتنی بر جامعه و تبدیل شدن به آنهاست که در کنار ارایه خدمات شبانه روزی خدمات روزانه و مراقبت در منزل داده شود که اصل گسترش برنامه کشوری ماست .

وی خاطر نشان کرداستان خراسان رضوی بعد ملی دارد با توجه به حاشیه نشینی در شهر مشهد , و زایرین علی ابن موسی الرضا به تعداد معلولینی که خاص هستند , بخصوص معلولینی که مجهول الهویه در آن زیاد است.

معاون بهزیستی کشور با اشاره به راهکارهای جدید تامین یارانه پشت نوبتی افزودچنانچه که این قانون به تصویب برسد دغدغه های مردم برطرف شده و مستمری معلولان که معلولیت شدیدی دارندو باعث بیکار شدن از کار شدند یارانه مراکز قانونی هزار درصد رشد و ۸۰درصد قیمت تمام شده مراکز را به صورت یارانه پرداخت کنیم .

نحوی نژاد گفتبا توجه به کارهای خیلی خوب بهزیستی این شهرستان افراد نیازمند کمک های مورد زیادی دارد که قول اعتباراتی به مبلغ یک میلیارد ریال سر جمع به اعتبارات خراسان رضوی به جز دیگر اعتبارات این شهرستان اختصاص خواهیم داد.

انتهای پیام//ح.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.