آمریکا آموزش کارمندان نیروی هوایی افغانستان را تسریع کرده است تا این نیروها بتوانند به نیروهای امنیتی کشور در میدان‌های جنگ کمک کنند.

آمریکا آموزش نیروهای هوایی افغانستان را تسریع کرد
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، آمریکا آموزش کارکندان نیروی هوایی افغانستان را تسریع کرده است تا این نیروها بتوانند به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در میدان‌های جنگ کمک کنند.
 
نیروهای هوایی افغانستان در دو مکتب نظامی در امارات متحده عربی و جمهوری چک با کمک ۱۱٫۲ میلیارد دالری آمریکا آموزش می‌بینند.

«ترنت مورو» یکی از مسئولان آموزش نیروی هوایی افغانستان گفت: این اولین برنامه کامل مدارس چک و امارات می‌باشد.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر تعداد ۸۷ افسر افغانستان از این دو مکتب نظامی فارغ‌التحصیل شده‌اند و ۱۱۱ افسر دیگر در فازهای آموزشی دیگر در این دو مکتب حاضرند.

همچنین قرار است ۱۲۵ افسر دیگر تا پایان سال جاری در این دو مکتب برای آموزش مستقر شوند.

این مدارس روش‌های استفاده از هواپیماهای بال ثابت و بال چرخشی را توسط مربیان  آمریکایی آموزش می‌دهند.

همچنین چندی پیش «بیل آشفورد» فرمانده ۴۳۸ نیروی هوایی آمریکا گفته بود که نیروی هوایی آمریکا در هفته جاری ۴ بالگرد تهاجمی را به افغانستان تحویل داده است. این بالگردهای جدید توانایی شلیک راکت یا مسلسل کالیبر ۵۰ را دارد.

وی افزود: این نوع بالگرد در طول روز چندین ماموریت را می‌تواند در افغانستان انجام دهد و اغلب برای اسکورت هوایی نماینده‌ها و عملیات نیروهای امنیتی افغانستان استفاده می‌شود.

بر همین اساس انتظار می‌رود با پیوستن بالگرد‌های «مک‌دانل داگلاس» یا MD-530 به نیروی هوایی افغانستان، توان رزمی این کشور در مقابله با تهدیدات افزایش یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.