ربیعی مطرح کرد؛

11 میلیون کارگر غیر رسمی و حاشیه نشین بیمه شدند/ شناسنامه دار شدن 170هزارکودک بازمانده از تحصیل

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با قرار گرفتن سازمان های بیمه گر در کنار بیمه تامین اجتماعی، 11 میلیون کارگر رسمی و حاشیه نشین با سرانه 36 هزار تومانی بیمه شدند.

11 میلیون کارگر غیر رسمی و حاشیه نشین بیمه شدندبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سمینار منطقه ای اتحادیه بین المللی سازمان تامین اجتماعی که امروز(سه شنبه) برگزار شد، اظهارداشت: خوشبختانه با قرار گرفتن سازمان های بیمه گر در کنار بیمه تامین اجتماعی، 11 میلیون کارگر غیر رسمی و حاشیه نشینی که شغل ثابت نداشته اند با سرانه 36 هزار تومانی بیمه شده اند.

وی تصریح کرد: قرار گرفتن بیمه درمان در کنار بیمه های اجتماعی امری اجتناب ناپذیر است که خوشبختانه توانسته ایم با ایجاد این امر عقب ماندگی درمانی را به نوعی جبران کنیم.

ربیعی ادامه داد: بالا رفتن رشد کشور بدون تامین اجتماعی مفهوم توسعه همه جانبه را از دست می دهد، وقتی توسعه ای معنا پیدا می کند که رفاه اجتماعی در جوامع را ارتقاء دهد.

وی تاکید کرد: پروژه های مهم اقتصادی بدون زیر ساخت های تامین اجتماعی شکست خواهد خورد، بنابراین هرگونه تصمیم گیری سخت و بنیادی برای اصلاحات ساختار اقتصادی بدون توانمند سازی این سازمان به بار نخواهد نشست.

ربیعی ادامه داد: در کشور تجربه کرده ایم که حتی بحث هدفمندی یارانه ها نیز بدون تامین اجتماعی گسترده و اصلاح ساختاری منجر به شکست می شود، بنابراین برای ارتقاء و پیشرفت قطعا نیازمند به اتخاذ سیاست های رفاهی و تامین اجتماعی بر اساس عقلانیت و اثرگذاری دراز مدت هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: ما در کشورمان سیاست های پیشی گرفتن مزد بر تورم و افزایش مستمری بازنشستگان و حقوق بگیران را در یک بازه زمانی مشخص به عنوان یک سیاست استراتژیک اتخاذ کرده ایم.

وی با بیان اینکه تلاش کرده ایم تا بر اساس مطالعات و بررسی های دقیق، نوعی سیاست اثر بخش و کارآمد را دنبال کنیم، افزود: تله فقر در حوزه درمانی برای افراد کم درآمد و نیازمند بسیار اثر گذار است، به گونه ای که در شرایط بحرانی نه تنها اوضاع جسمی فرد نامساعد می شود بلکه از لحاظ روحی نیز دچار آسیب های شدیدی خواهد شد.

* 170هزارکودک بازمانده از تحصیل شناسنامه دار شدند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به گسترش بیمه درمانی و حمایت های اجتماعی، افزود: برنامه هایی در راستای رفع فقر آموزشی ایجاد کرده ایم که از جمله آن شناسایی و شناسنامه دار شدن 170 هزار کودک بازمانده از تحصیل بوده است.

* تحصیل رایگان تا مقطع دبیرستان

ربیعی ادامه داد: با مطالعات انجام شده و براساس سیاست های مبارزه با فقر آموزشی، تحصیل رایگان تا مقطع دبیرستان برای افراد پیش بینی و امکانات رفاهی و تحصیلی نیز برای اتباع بیگانه در نظر گرفته شد.

* خانواده های دارای 2 معلول خانه دار می شوند

وی با بیان اینکه ایجاد مسکن حمایتی به معلولان، زنان سرپرست خانوار و مددجویان در برنامه های عملیاتی این سازمان قرار دارد، افزود: واگذاری 50 هزار مسکن به این افراد در نظر گرفته شده است که این برنامه های حمایتی را با قدرت بیشتری دنبال خواهیم کرد.

* یک وعده غذای گرم برای 170 هزار کودک مناطق مرزی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: برای حمایت از نیازمندان و اجرای سیاست های رفاهی یک وعده غذای گرم بین 170 هزار کودک در مهد کودک های مناطق مرزی، تهیه و توزیع شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
کودکان کار همان کودکان بازمانده از تحصیل در حاشیه شهرها, سکونتگاه های غیردایم, مثلا منطقه باغ خلج اراک که این کودکان به کمک هزینه تحصیلی و لوازم تحریر و غذای گرم و کیف و کفش و لباس نیاز دارند تا به جای درس خواندن, دنبال کار کردن نروند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
اره, ایده خوبیه, پرداخت هزینه های دندانپزشکی توسط بیمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
اون وقت تعداد زیادی از مهندسان مجری نظام مهندسی ساختمان از هیچ گونه بیمه بازنشستگی برخوردار نیستند
Japan
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
من هم بیمه هستم اما دریغ از فایده بیمه فقط پول می گیرن
چند تا دندون داغون وچند تا خلاص شده داریم نه برا کشیدن خلاصا پول هست نه برای پر کردن داغوناش
آخرین اخبار