وی با بیان اینکه پس از لغو مجوز فروش بوئینگ به ایران بسیاری از کشورها خواهان معامله با ایران در این زمینه بوده اند، تصریح کرد: در حال حاضر ما می توانیم در فضای رقابتی ایجاد شده برای فروش هواپیما بهترین گزینه را برای معامله انتخاب کنیم.
بهادری با تاکید براینکه درحال حاضر میانگین عمر ناوگان هوایی ما بیش از 23 سال است،گفت: ناوگان هوایی ما درحال حاضر فرسوده بوده و باید به نوسازی این ناوگان اقدام شود.
بهادری با تاکید براینکه باید با کشورهای موفق در زمینه تولید هواپیما معامله کرده و از تجربیات آن ها درتولید بهره بگیریم،تصریح کرد: درحال حاضر بیش از اینکه به تولید هواپیما نیاز داشته باشیم؛نیازمند وارد کردن فناوری روز در خصوص تعمیر و همچنین ساخت قطعات هواپیما هستیم.
وی،با بیان اینکه فرسودگی ناوگان حمل و نقل هوایی می تواند مشکل ساز باشد،تاکید کرد: باید هرچه سریع تر به جمع بندی های لازم برای معامله با کشوری مطمئن در زمینه خرید هواپیما برسیم.
عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،یادآور شد:مدیریت خرید هواپیما از سوی مسئولان امر برای جلوگیری از بدعهدی کشور طرف قرارداد ضروری است.
انتهای پیام/س