در جلسه کمیسیون عمران ، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری مطرح گردید :

اولویت بندی اجرای طرحهای اصلاح هندسی در جهت رفع معضلات ترافیکی

یکصد و سی و دومین جلسه کمیسیون عمران ، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر با محوریت اولویت بندی اجرای طرح های اصلاح هندسی وحل معضلات ترافیکی شهر ارومیه برگزار گردید.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، جلسه کمیسیون عمران ، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر به ریاست  میرعلی محمدی و با حضور اعضاء کمیسیون ، مهندس جوان کیا معاون فنی و عمرانی شهرداری ، مهندس ذاتی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری و مهندس خلیل وند مدیر عامل سازمان ترافیک شهرداری در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد که در این جلسه حاضران ضمن بحث و گفتگو با بیان نکته نظرات و دیدگاه های خود به بررسی مسائل مطروحه پرداختند.

میرعلی محمدی رئیس کمیسیون عمران برنامه ریزی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن عرض خیر مقدم و گرامیداشت فراسیدن هفته ازدواج دستور جلسه این هفته کمیسیون را با اولویت بندی اجرای طرح های اصلاح هندسی تقاطع ها در جهت رفع بخشی از معضلات ترافیکی شهر ارومیه اعلام نمود .

رئیس کمیسیون عمران برنامه ریزی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در خصوص اصلاح هندسی معابر شریانی شهر ارومیه و افزایش راههای دسترسی باندهای کند رو به تند رو و بالعکس اظهار داشت : در تمامی اصلاح می بایست شعاع گردش خودروهای سنگین علی الخصوص اتوبوس ها مد نظر قرار گیرد .

عادل فتاحی نائب رئیس کمیسیون عمران برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر با بیان اینکه تامین راههای دسترسی شهرکهای اقماری و پر تراکم (علی الخصوص شهرک دانشگاه) باید در اولویت اقدامات معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قرار گیرد خواستار تجهیز ورودیها و خروجیهای این شهرکها به المانهای هدایت مسیر و خط کشی مناسب با دید کافی در ساعات مختلف شبانه روز شد .

حسین پناهی عضو دیگر این کمیسیون با انتقاد از غیر استاندارد بودن سرعت گیرهای نصب شده در سطح شهر ونداشتن علائم هشداری کافی گفت : سرعت گیرهای غیر استاندارد هزینه های فراوان ناخواسته ای را به شهروندان تحمیل میکنند که باید تمهیدات لازم جهت رفع این معضل شهری اتخاذ گردد .

وی همچنین در خصوص ایجاد یوترنهای غیر اصولی ایجاد شده در سطح شهر نیز گفت : با مطالعه لازم و تغییرات جزیی مشکل تمام دوربرگردانهای غیر استاندارد به راحتی قابل حل می باشد .

در ادامه جلسه ضمن بررسی نامه های ارجاع شده به کمیسیون موضوعاتی چون : اولویت بندی اجرای طرح های اصلاح هندسی در جهت رفع بخشی از معضلات ترافیکی شهر ارومیه با حضور معاونت فنی و عمرانی شهرداری ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری و مدیر عامل سازمان ترافیک شهرداری مورد بحث و بررسی لازم قرار گرفت و مقرر گردید هر دو معاونت های فوق تعامل لازم را در اجرای اصلاحات هندسی در سطح شهر داشته باشند و برنامه های اصلاحات هندسی را قبل از اجرا در کمیسیون طرح نمایند .

شایان ذکر است لیست تقاطع ها و دوربرگردانها و اجرای دسترسی از باندهای کند رو به تندرو و بالعکس به تعداد 11مورد مه مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت به شرح ذیل می باشد: ( منطقه یک شهرداری ) دوربرگردان بلوار شهید خدا دوست 100 متری فشار قوی نرسیده به تقاطع بلوار رودکی ، مسیر تند رو به کند رو وبلعکس بلوار مولوی (روبروی مسجدالرسول) ، ( منطقه دو شهرداری ) تقاطع خیابانهای شهید کوهنورد و حکیم نظامی ،( منطقه سه شهرداری ) یکطرفه کردن خیابان نسیم و 8 شهریور ، تقاطع خیابان معلم روبروی حسینیه ، ( منطقه پنج شهرداری ) تقاطع خیابان امینی و دره چایی ، تقاطع خیابان استادان و بلوارشهید بهشتی ، تقاطع خیابان مفیدفر – نسترن (آپارتمانهای بانک مسکن) ، دور برگردان بلوار شهید باهنر (روبروی سازمان آب) ، بلوار جام جم (جاده بند) گلشهر 2 .

در خاتمه مقرر گردید اعضای کمیسیون در یکی از جلسات آتی با حضور در معاونت حمل و نقل و ترافیک و بازدید میدانی از آخرین روند طرح های مصوب در جلسه امروز در جریان اقدامات انجام شده در این معاونت قرار گیرند .

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.