یونسکو قتل کارکنان رسانه ای عراقی و برزیلی را محکوم کرد

یونسکو با صدور بیانیه های جداگانه ای قتل یک خبرنگار برزیلی و یکی از کارکنان فنی تلویزیون الاحد عراق را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ براساس گزارش سازمان یونسکو در روز 17 ماه اوت یک روزنامه نگار برزیلی به نام موریسیو کمپوس روزا در شهر سانتا لوزیا در این کشور به قتل رسید.

در روز 20 اوت نیز یکی از کارکنان فنی تلویزیون عراقی الاحد نیز هنگام پوشش وقایع در جزیره الخالیدیه عراق در اثر شلیک خمپاره جان خود را از دست داد.

ایرینا بوکووا مدیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل بر اساس قطعنامه شمار 29 این سازمان با صدور دو بیانیه جداگانه قتل این کارکنان رسانه ای را بشدت محکوم کرد.

بوکووا تحقیق فوری مسئولین دولت های عراق و برزیل در مورد این قتل ها و اجرای عدالت در مورد عاملین آنها را خواستار شد و تاکید کرد که نباید اجازه داد افرادی که با استفاده از خشونت قصد جلوگیری از اطلاع رسانی به توده مردم را دارند از مجازات اعمال خود به گریزند.

براساس آمار سازمان یونسکو این چهلمین روزنامه نگار برزیلی است که در سال جاری میلادی جان خود را هنگام انجام وظیفه خبررسانی از دست داده است.هفته گذشته یک خبرنگار دیگر برزیلی به نام میراندا دوکارمو در مقابل محل سکونت خود به دست افراد ناشناس به قتل رسید.

یونسکو در راستای قطعنامه 29 این سازمان که در کنفرانس عمومی سال 1997 به تصویب همه کشورهای عضو سازمان ملل متحد رسیده، موظف است با صدور بیانیه ای قتل روزنامه نگاران و اصحاب رسانه ها را حین انجام وظیفه محکوم کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار