رئیس جمهور در دیدار با مسؤل اجرایی برنامه جهانی غذا، از این سازمان خواسته است تا بجای واردات مواد غذایی خارجی به افغانستان، محصولات دهقانان افغانستان را بخاطر بهبود اقتصاد آنان خریداری کند.

سازمان غذایی جهان، بجای واردات مواد غذایی خارجی، از دهقانان افغانستان خریداری کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری در خبرنامه یی که به دسترس رسانه‌ها قرار گرفته، گفته است که این دیدار عصر دیروز سه شنبه در ارگ ریاست جمهوری صورت گرفت.

محمد اشرف غنی در دیدار با خانم ارتارین کازین مسؤل اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد و هیئت همراهش گفت که پیش ازاین برنامه‌های این سازمان از مؤثریت لازم برخوردار نبود، اما اکنون در جهت مثبت تغییر کرده و بر مؤثریت تاکید دارد.

رئیس جمهور افزود:" تمرکز برنامه جهانی غذا در افغانستان باید بیشتر روی محصولات دهاقین باشد نه وارادات غذاهای خارجی، و این نهاد از محصولات زراعتی دهاقین خریداری نماید، زیرا این کمک می‌کند تا ظرفیت حاصلات دهاقین ما افزایش یابد."

اشرف غنی خاطر نشان کرد که دولت افغانستان پلان دارد تا بندهای بیشتر آب را اعمار و به‌بهربرداری بسپارد، تا با این کار آب‌های افغانستان مدیریت گردیده و حاصلات دهاقین نیز افزایش یابد.

رئیس دولت از مسؤلان این سازمان خواست تا با دهاقین افغان در زمینه‌های مختلف به ویژه فارم‌های مرغ‌داری و پروسس محصولات زراعتی همکاری نمایند.

اشرف غنی در ادامه با اشاره به مشکلات مهاجرین بازگشت کننده به کشور گفت، شمار زیادی از این افراد در نزدیک شهرها زندگی می‌کنند که نیاز به اشتغال دارند و از همین رو لازم است تا به‌ آنان در بخش های کشت، زرع و بسته بندی محصولات زراعتی زمینه کار فراهم شود.

رئیس جمهور تاکید کر که مصونیت غذایی یکی دیگر از اولویت‌های دولت افغانستان است، که با همکاری مشترک این سازمان و تحکیم زنجیرۀ ارزشی، عاید پایدار زراعتی و غذایی فراهم خواهد شد.

رئیس اجرایی برنامۀ جهانی غذا از توجه رئیس جمهور در تطبیق برنامه های غذایی و زراعتی که با برنامه های این سازمان مطابقت دارد، تشکر کرد و گفت که سازمان مذکور با برنامه های استراتیژیک پایدار درازمدت و میان‌مدت، بیشتر روی مصوونیت غذایی تمرکز دارد.

ارتارین کازین گفت:" برنامه غذایی جهان آماده‌است تا در مطابقت با برنامه های ملی غذایی افغانستان برنامه‌هایش را در این کشور به‌پیش  ببرد که ازاین طریق مصونیت پایدار غذایی و زمینه‌های خوب اشتغال نیز ایجاد می گردد."

محمد اشرف غنی گفت که یک تیم تخنیکی را توظیف خواهد کرد تا به گونۀ مشترک با بخش تخنیکی برنامه جهانی غذا روی برنامه ها و تطبیق مؤثر آن کار نماید.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار