مسابقات سنوکر به هدف انتخاب سه چهره برتر برای شرکت در مسابقات آسیایی، امروز از سوی فدراسیون سنوکر رسماً در کابل آغاز گردید.

رقابتهای انتخابی ميان اعضاى تیم ملی سنوکر در کابل آغاز شد
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، در این مسابقات ۱۳ ورزشکار عضوتیم ملی سنوکر/بیلیارد، با هم رقابت ميکنند و قراراست سه چهرۀ برتراين رقابت ها در مسابقات آسیایی که ماه های آینده در کشور ماليزيا برگزارمى شود، اشتراک نمايند.

محمد عزیز عظيمی رییس فدراسیون سنوکر کمیته ملی المپیک، به آژانس خبری پژواک گفت این رقابت ها دو روز ادامه مى يابد و به ورزشکارانى که دراين مسابقات خوب ميدرخشند، برعلاوۀ چانس اشتراک در مسابقات آسیایی، جوايز نقدی نیزداده مى شود.

اوگفت: "دراين مسابقات که فردا نيز ادامه مى يابد، سه ورزشکار که مقامهاى اول، دوم وسوم را ازآن خود ميکنند، به مسابقات آسياسى سنوکر راه پيدا ميکنند."

بربنياد معلومات منبع، این مسابقات به کمک مالی کمیتۀ ملی المپیک راه اندازی شده وقراراست به زودی مسابقات انتخابی برای تیم ملی سنوکر، درمرکز و ولایات راه اندازی گردد.

اين مقام ورزشى کشور، با اظهارنگرانى گفت که حدود یک و نیم ساله می شود که به دلیل جنجال ها درکمیته ملى المپیک؛ ورزشکاران سنوکرنتوانسته اند در مسابقات آسیایی و جهانی، به نمایندگی افغانستان شرکت کنند.

موصوف، دراين مورد از کسى ياد نکرد و جزئيات بيشتر در زمينه نداد.

اما محمود حنیف سرپرست کمیتۀ ملی المپیک، در خصوص نگرانى رييس فدراسيون سنوکر به پژواک گفت که کمیته ملی المپیک برای رشد و توسعه این ورزش، امکانات خوبی را در اختیار فدراسیون سنوکر قرار داده است.

خنيف افزود که ورزشکاران سنوکر، در مدت کم توانسته اند افتخارات تاریخی را در سطح جهان کمایی کنند.

صالح محمد محمدی يکتن از ورزشکاران سونکر که لقب قهرمانى مسابقات جهانی و آسیایی را در کارنامه های ورزشى خود دارد، به پژواک گفت که در این مسابقات، از آمادگی خاص برخوردار است و انشاءالله میتواند، مقام نخست را از آن خود سازد.

این قهرمان سنوکر افزود که هر چند به دلیل مشکلات موجود در کمیته المپیک، آنان چانس اشتراک در چندین مسابقات جهانی و آسیایی را از دست داده اند؛ اما انگیزۀ قوی برای قهرمانی رقابت پیش رو را دارند.

صالح محمد محمدى  دارندۀ دو مدال طلا، یک نقره و دو برنز مسابقات جهانی و آسیایی سنوکرمى باشد.

پژواک نوشت: طبق معلومات کميته ملی المپیک، در اين مسابقات صالح محمد محمدی، علی احمد مرتضی، ادریس رسولی، نصیر یعقوبی، فرید براتی، اجمل یوسفزی، ظریف کریمی، فهیم روحانی، حمید جعفری، بهاءالدین فقیری، نادر روحانی، زلمی اساس و مرتضی صدیقی اشتراک دارند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار