جویبار مهد کشتی ایران، همچنان پایتخت کشتی جهان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، 3 نماینده در المپیک 2016 ریو و کسب یک نشان طلا و یک نقره عاملی شد تا پس ازپایان این مسابقات بار دیگر تب و تاب کشتی در قلب تپنده کشتی ایران بالا بگیرد وعلاوه بر هیجان ورزشی که چند روز و چند شب به خیابان ها کشیده شده بود حالا نونهالان دوستدار کشتی هم برای ادامه راه این بزرگان به تشک های کشتی کشانده شوند و انگیزه های خود برای کشتی گیر شدن بگویند.


جویبار پایتخت کشتی جهان

دور میدان کشتی جویبار بود که از یک پسر 7 ساله از حس و حالش پرسیدیم و گفت: با دیدن این موفقیت های کشتی گیران شهرم انگیزه گرفتم که خودم هم وارد این عرصه شوم و روزی خودم بتونم بر روی اون سکوها بایستم.

در حال مصاحبه با پسربچه جویباری بودیم که مردم و مغازه داران اطراف میدان کشتی و جویبار بودند و از آنها در مورد حال و هوای این چند روز جویبار پرسیدیم و آن ها از عشقشان به کشتی اینطور گفتند: با هر بارانداز تا مرز سکته قلبی پیش می رفتیم و شب هایی که کشتی گیران ایران و مخصوصا کشتی گیران جویباری بازی داشتند تا صبح بیدار بودیم و سر ازپا نمیشناختیم.

از عشق مردم جویبار با خبر شدیم اما قهرمانی مهدی حاجی زاده در جام جهانی 2002 تهران شروعی دوباره بود برای افتخار آفرینی کشتی جویباری که از گذشته با کشتی لوچو در ورزش ایران بزرگی می کرد.

پدر کمیل قاسمی نائب قهرمان المپیک 2016 ریو گفت:پدربزرگ کمیل سالها قبل کشتی گیر بود و در رشته کشتی لوچو فعالیت می کرد و بعد اینکه کمیل را در نوجوانی دید،او را به باشگاه کشتی برد و مهمترین عاملی بود برای کشتی گیر شدن کمیل قاسمی.


جویبار پایتخت کشتی جهان

پدر حسن یزدانی قهرمان کشتی المپیک 2016 ریو هم گفت:کشتی در ذات و خون جویباری هاست و با لبخندی به لب افزود:مخصوصآ در ذات یزدانی ها.


جویبار پایتخت کشتی جهان

اگر چه کشتی با ذات مردم جویبار عجین شده اما ظهور کشتی گیرانی همچون حسن یزدانی هم نتیجه هدایت و برنامه ریزی مربیان بود و هم اقدامات خودجوش مردم این دیار.

نقیبی مربی کشتی برتر کشور گفت: همه تشک های موجود در خانه کشتی توسط یک شخص عاشق کشتی جویباری و با هزینه های شخصی خریداری شده و بسیاری از اقدامات مردم جویبار برای ورزش کشتی خودجوشانه انجام می شود.



جویبار پایتخت کشتی جهان

قادری، رئیس هیئت کشتی جویبار هم گفت: از 16 سالی که هیئت کشتی در جویبار تشکیل شده تا به امروز با تدوین برنامه های جامع،هر ماه دو مرتبه مسابقات دوستانه برگزار می کنیم و با حضور ستارگان و قهرمانان کشتی جویباری که این مسابقلت عاملی شود برای از بین رفتن ترس از وجود کشتی گیران تازه وارد به این عرصه در این شهرستان.


جویبار پایتخت کشتی جهان

سه سالن تخصصی کشتی ده سال گذشته در جویبار ساخته شد و قرار است سالن 5هزار نفری کشتی که کلنگ آن توسط گودرزی وزیر ورزش در جویبار به زمین خورد،احداث شود.

در این باره سلیمانی رئیس ادراه ورزش جویبار گفت: با کلنگ زنی این مجموعه و پیگیری های اداره ورزش،برای سرعت بخشیدن به ساخت این مجموعه تلاش می کنیم.


جویبار پایتخت کشتی جهان

از 4000ورزشکار سازمان یافته در جویبار،1000نفر آن به صورت حرفه ای کشتی تمرین می کنند و سایت جهانی کشتی در صفحه خود نوشت: در ایران شهری است به نام جویبار که مجسمه دو کشتی گیر نماد آن شهر هستند و مردم این شهر عاشقانه کشتی را دوست دارند.


جویبار پایتخت کشتی جهان

کسب 30 مدال جهانی و المپیک توسط 12 کشی گیر جویباری در چهار سال گذشته نشان می دهد که بی دلیل نبود، فدراسیون جهانی دو سال قبل این شهر 71 هزار نفری را پایتخت کشتی دنیا نامید.


جویبار پایتخت کشتی جهان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.