75 درصد از محصولات صنایع دستی کشور توسط زنان تولید می‌ شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ زهرا سادات احمدی‌ زاده مشاور امور زنان و خانواده سازمان میراث فرهنگی گفت: در سه سال گذشته 225 هزار مجوز کارگاه فردی و گروهی صنایع دستی برای بانوان صادر شده است.
احمدی افزود: یکی از اقداماتی که باید در راستای توسعه محصولات صنایع دستی انجام شود، فراهم کردن بستر های عرضه و فروش این محصولات است و به همین دلیل سامانه مجازی فروش صنایع دستی بانوان به زودی راه‌ اندازی می‌ شود.
وی ادامه داد: راه‌ اندازی بازارچه‌ های منطقه ‌ای، مرزی و دوره‌ای از جمله اقداماتی است که برای عرضه هنر صنایع دستی انجام می‌شود.
مشاور امور زنان و خانواده سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه تجاری کردن این تولیدات اولویت سازمان میراث فرهنگی است افزود: برای این امر باید صنایع دستی کاربردی شود و با به روز رسانی طراحی ‌ها این محصولات را به بطن زندگی مردم وارد کرد.
وی بیان کرد: حفظ هویت فرهنگی ما در گرو اصالت بخشیدن به صنایع دستی و معرفی آن به دنیا است و به همین دلیل تاکنون  4 شهر ایران عنوان جهانی صنایع دستی را کسب کرده است.
مشاور امور زنان و خانواده سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه ایران بیشترین آمار ثبت شهر جهانی صنایع دستی را در آسیا دارد تصریح کرد: شیراز و دو شهر دیگر در نوبت ثبت جهانی قرار دارند و در حال حاضر مستندات این شهرها جمع ‌آوری و به ترتیب به یونسکو برای ثبت معرفی می‌شوند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار