اردو های دانش ‌آموزی و تخفیف سفر با استفاده از قطار برای خانواده‌ های فرهنگیان انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمیدرضا آذری، مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه هم اکنون سفر های تفریحی زیارتی دانش‌ آموزان موفق المپیاد های آموزشی از طریق راه آهن استان فارس در حال انجام است افزود: ضرورری است بستر های گردشگری سفر های داخلی استان افزایش یابد تا انگیزه سفر از طریق راه آهن چند برابر شود.
وی بیان کرد: دومین قطار گردشگری در استان فارس امروز به مدت 7 ساعت با حضور خبرنگاران و مسئولان استان فارس به حرکت درآمد و حاضران از جاذبه‌ های گردشگری پاسارگارد و باغ‌ های ثبت شده میراثی سعادت شهر دیدن کردند.
انصاری گفت: پارسال  500 هزار مسافر از طریق خطوط ریلی شیراز اصفهان جا به‌ جا شده‌ اند که بیانگر توسعه گردشگری در استان است.
وی راه ‌اندازی مسیر ریلی گردشگری داخلی استان را گامی مهم در زمینه جذب سرمایه‌گذار در صنعت گردشگری دانست و ادامه داد: افزایش تعداد قطار های بخش خصوصی سبب شده بسته ‌های سرمایه ‌گذاری با سود های 4 درصدی برای سرمایه‌گذاران فراهم شود.
انصاری با بیان اینکه هم اکنون خطوط ریلی راه آهن استان فارس 500 کیلومتر است که پنج درصد کل محور ریلی کشور را تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: 23 ایستگاه راه آهن در استان فارس وجود دارد که تمام این ایستگاه‌ ها به امکانات مختلف از جمله نمازخانه و ایستگاهی برای خدمات ‌دهی مناسب به مسافران تجهیز شده است.
وی تصریح کرد: هم اکنون میانگین سرعت قطار در خطوط ریلی استان فارس 120 کیلومتر است اما از پارسال در 25 درصد از محورهای ریلی استان فارس سرعت قطار به 140 کیلومتر رسیده است.
حسن سیادتان رئیس جامعه هتلداران استان فارس راه‌اندازی قطار گردشگری داخلی را امری مهم در به حرکت در آوردن چرخ اقتصادی صنعت گردشگری دانست و گفت: امروزه استان فارس با دارا بودن بیش از 70 هتل و 130 مهمان پذیر توانسته مدت اقامت گردشگران را به سه شب اقامت افزایش دهد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار