شیراز؛

صدور 225 هزار مجوز کارگاه صنایع دستی برای بانوان

75 درصد از محصولات صنایع دستی کشور توسط زنان تولید می‌ شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ زهرا سادات احمدی‌ زاده مشاور امور زنان و خانواده سازمان میراث فرهنگی گفت: در سه سال گذشته 225 هزار مجوز کارگاه فردی و گروهی صنایع دستی برای بانوان صادر شده است.
احمدی افزود: یکی از اقداماتی که باید در راستای توسعه محصولات صنایع دستی انجام شود، فراهم کردن بستر های عرضه و فروش این محصولات است و به همین دلیل سامانه مجازی فروش صنایع دستی بانوان به زودی راه‌ اندازی می‌ شود.
وی ادامه داد: راه‌ اندازی بازارچه‌ های منطقه ‌ای، مرزی و دوره‌ای از جمله اقداماتی است که برای عرضه هنر صنایع دستی انجام می‌شود.
مشاور امور زنان و خانواده سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه تجاری کردن این تولیدات اولویت سازمان میراث فرهنگی است افزود: برای این امر باید صنایع دستی کاربردی شود و با به روز رسانی طراحی ‌ها این محصولات را به بطن زندگی مردم وارد کرد.
وی بیان کرد: حفظ هویت فرهنگی ما در گرو اصالت بخشیدن به صنایع دستی و معرفی آن به دنیا است و به همین دلیل تاکنون  4 شهر ایران عنوان جهانی صنایع دستی را کسب کرده است.
مشاور امور زنان و خانواده سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه ایران بیشترین آمار ثبت شهر جهانی صنایع دستی را در آسیا دارد تصریح کرد: شیراز و دو شهر دیگر در نوبت ثبت جهانی قرار دارند و در حال حاضر مستندات این شهرها جمع ‌آوری و به ترتیب به یونسکو برای ثبت معرفی می‌شوند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار