مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: جایگزینی ارقام مقاوم به سرما خسارات باغات استان اردبیل را به حداقل می رساند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛مسعود امامی یگانه که در جلسه کمیته فنی باغات استان که با حضور محققان باغبانی جهاد دانشگاهی کشور به منظور بررسی نحوه جایگزینی ارقام مقاوم به سرما در باغات سخن می گفت افزود: اصلاح باغات درختان هسته دار در استان اردبیل را یک اولویت مهم در کاهش خسارات کشاورزی عنوان کرد.

وی گفت: اواخر سال گذشته و فروردین ماه امسال بالغ بر 400 میلیارد تومان از مخاطرات سرمازدگی به محصولات باغی استان خسارت وارد شده است و برای حل این مشکل ضرورت دارد که ارقام مقاوم به سرمای دیررس بهاره با برنامه ریزی برای کوتاه مدت و دراز مدت به تدریج جایگزین ارقام موجود شود.

امامی یگانه افزود: از آمادگی لازم برای بهره مندی از تحقیقات علمی و پژوهشی محققان جهاد دانشگاهی برخوردار هستیم و از انتقال این دانش به استان استقبال می کنیم.

وی در ادامه خواستار بررسی نحوه عملیاتی نمودن تحقیقات جهاد دانشگاهی کشور در زمینه اصلاح باغات بومی استان توسط کارشناسان جهادکشاورزی و محققان دانشگاه های اردبیل شد و گفت: جایگزینی این ارقام باغات قطعا در درازمدت به حداقل رسیدن خسارات سنگین را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.