معاون ساخت و توسعه راههای وزارت راه و شهرسازی گفت:380 میلیارد ریال از محل اسناد خزانه اسلامی در سه مرحله به این طرح اختصاص خواهد یافت.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ خیرالله خادمی در بازدید از جاده در حال احداث پاتاوه - دهدشت اظهار داشت: این محور مهم در آینده به عنوان یک کریدور سراسری برای کشور نقش مهمی ایفا می کند.

وی ادامه داد: تحول بزرگی با بهره برداری از این طرح راهسازی برای تردد و اقتصاد مردم منطقه ایجاد خواهد شد.

معاون ساخت و توسعه راههای وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تنظیم برنامه های این طرح افزود: 380 میلیارد ریال از محل اسناد خزانه اسلامی در سه مرحله به این طرح اختصاص خواهد یافت.

خادمی تصریح کرد: با تخصیص این میزان اعتبار، مطالبات پیمانکاران نیز پرداخت خواهد شد.

وی طول جاده پاتاوه - دهدشت را 140 کیلومتر ذکر کرد و گفت: 9 کیلومتر تونل و یکهزار و 500 متر پل خاص و سخت گذر در این مسیر وجود دارد.

وی ابراز داشت: حجم بزرگی از کار این طرح تاثیر گذار جاده ای انجام شده است.

خادمی اعتبار مورد نیاز این طرح را 2 هزار میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: این طرح در صورت تامین اعتبار تا 2 سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی درصد پیشرفت فیزیکی این طرح را 70 درصد ذکر کرد.

عملیات اجرایی این مسیر از سال 1374 آغاز و برای سهولت کار به سه قطعه یک به طول 5.26 کیلومتر، قطعه دوم به طول 29 کیلومتر و قطعه سوم به طول 63 کیلومتر تقسیم شده است.

این جاده از مهمترین طرح های ملی است که با بهره برداری آن ضمن کوتاه تر شدن مسیر اصفهان به بنادرجنوبی کشور، بیش از 400 روستا در 2 شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر 100 هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.