رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گچساران 25 در صد از نفت کشور را تولید می کند گفت: توسعه این شهرستان متناسب با ظرفیت های آن نیست.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ غلامرضا تاجگردون در نشست شورای برنامه ریزی شهرستان های گچساران و باشت اظهار داشت: بهره وری نامناسب از صنایع پایین دستی نفت و گاز و کم بودن تخصیص آب از رودخانه ها و سدها در سال های گذشته سبب شده است این شهرستان با وجود تلاش های سه سال اخیر اما همچنان با عقب ماندگی های تاریخی مواجه باشد.

وی گفت: وجود 20 هزار هکتار زمین کشاورزی مستعد اجرای طرح های آبیاری نوین در گچساران و باشت و ایجاد زیرساخت های توسعه طرح های صنعتی مانند برق و آب از نیازهای اساسی گچساران برای شتاب بخشی به توسعه است.

نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی افزود: احداث 30 چمن مصنوعی فوتبال، شروع بکار نوسازی سه هزار واحد مسکونی بافت فرسوده، شتاب بخشی به طرح های بزرگ اقتصادی مانند طرح انتقال آب به زمین های کشاورزی امامزاده جعفر و اخذ مجوز برای اجرای چهار طرح اقتصادی و اشتغالزای صنایع پایین دستی پتروشیمی از خدمات ماندگار دولت تدبیر و امید در شهرستان های گچساران و باشت است.

تاجگردون به اجرای 420 طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان های گچساران و باشت در دولت یازدهم اشاره کرد و خواستار تلاش بیشتر مسئولان برای رونق بیشتر آبادانی در این 2 شهرستان شد.

وی با اشاره به اینکه میانگین سرانه درآمد مردم کهگیلویه و بویراحمد 60 درصد میانگن کشوری است، گفت: بهبود درآمد مردم استان نیازمند 18 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری است.

تاجگردون افزود: بیش از 17 درصد شاخص بیکاری در این استان است در حالی که این آمار در کشور 11 درصد است.

شهرستان های گچساران و باشت با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.