رئيس محیط زیست شهر تهران از خزان زود هنگام درختان پایتخت به دلیل وقوع تغییرات آب و هوایی و ورود آلودگی ها خبر داد.

تغییرات آب و هوایی دلیل خزان زود هنگام درختان پایتخت
محمد حسین بازگیر رئیس محیط زیست شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص پاییز زود هنگام درختان، اظهار داشت: درختان همانند موجودات زنده دیگر، تحت تاثیر شرایط محیطی قرار دارند، بنابراین هر گونه تغییر ناگهانی در دما، هوا، وضعیت آبیاری و کیفیت خاک ؛سلامت وجودی آنها را دچار تنش می کند. 

وی با بیان اینکه سرتاسر دنیا از جمله کشور ما در حال حاضر با تغيير اقلیم مواجه هستند، افزود: تغییر و جابجایی در وقوع فصل ها، وضعیت بارش و تغییرات دمایی از جمله تاثیرات تغييرات اقليم محسوب می شوند که به وضوح در شرایط آب و هوایی کشورمان در حال رویت است. 

رئیس محیط زیست شهر تهران ادامه داد: تنش های ناشی از تغییرات آب و هوایی و دما وضعیت درختان ما را دچار خزان زود رس کرده، چرا که تغییر اقليم باعث شده ماههای هر فصل تقریباً حدود یک ماه به عقب رانده شوند. 

بازگیر تصریح کرد: آلودگی هوا و آب، تغییر کیفیت خاک، ورود هر نوع آلودگی و ساخت و ساز های بی‌رویه از دیگر دلایل مبتلا شدن درختان شهر به تنش های جدی و مقطعی از جمله پاییز زود هنگام است. 

وی با بیان راهکارهای بهبود وضعیت درختان، گفت: پلاک کوبی شدن درختان، عدم تغییر کاربری حتی برای یک اصله از آنها و ممانعت از خشک شدن درختان از جمله راهکارهای بهبود شرایط آنها است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار