معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور از ارزیابی خسارات وارد شده ناشی از طوفان مازندران خبر داد.

////
مرتضی اکبرپور معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار وزارت کشور گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به وقوع طوفان و سیل روز گذشته در استان مازندران اظهار داشت: علت وقوع سیل و طوفان در استان مازندران، رعد و برق و باد با سرعت بیش از 130 کیلومتر در شهرستان‌های قائمشهر، ساری و آمل بود که باعث آبگرفتگی شدید در این استان شد.

وی افزود: با وقوع این حادثه، منازل مسکونی شهری و روستایی دچار قطعی برق و آب شد، اما بلافاصله با تلاش نیروهای امدادی، به تدریج مشکلات منطقه برطرف گردید.

اکبرپور تصریح کرد: تخریب بخش اعظمی از دکل‌های مخابراتی، نشت انشعابات گازی و آسیب برخی از اماکن مسکونی، تولیدی، گلخانه‌ها در اثر طوفان از جمله خسارات ناشی از وقوع سیل بود که نیروهای عملیاتی دستگاه‌های اجرایی از  امروز ارزیابی خسارات وارد شده را آغاز کرده‌اند.

معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه جلسه شورای هماهنگی استان از دیروز عصر تا صبح امروز ادامه داشته خاطر نشان کرد: همه عوامل اجرایی در این جلسه مشارکت داشتند، طی روزهای آینده تدابیر لازم به سازمان ارائه خواهد شد تا میزان خسارات تعیین شود.

وی با اشاره به تدابیر لازم برای جلوگیری از وقوع خسارات سنگین هنگام وقوع بلایای طبیعی تأکید کرد: ایمنی شهرها به زیرساخت‌های مقاوم وابسته است، بنابراین اگر زیرساخت‌ها آنگونه که باید در برابر طوفان، سیل و وقایع طبیعی مقاوم شود، خسارات کمتری در برابر حوادث غیر مترقبه خواهیم داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار