شهرستان مهاباد میزبان برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای منا با حضور مسئولین استانی ،خانواده های شهدا، هنرمندان کشوری و استانی بود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، این مراسم با حضور استاندار، فرمانده سپاه استان،امام جمعه ،فرماندار ،اعضای شورای شهرستان دکتر حمیصی قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی ، میرزایی و مدیر مسئولین شبکه بهداشت و درمان و مسئولین شهرستان در محل ضلع غربی میدان مادر شهرستان مهاباد به منظور گرامیداشت یاد و خاطره 17 شهید شهرستان و 464 شهید سطح کشور برگزار شد.

 مراسم به مناسبت سالگرد فاجعه منا با همکاری کاروان بیت عتیق، بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در مهاباد برگزار شد و در استان های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان رضوی نیز برگزار می شود.

قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی ضمن محکوم کردن جنایات آل سعود گفت: روی دادن فاجعه منا را می توان بی کفایتی حکومت سعودی دانست و این حکومت باید پاسخگوی مردم ایران و سایر مسلمانان جهان باشند.

ماموستا ملا قادر سهرابی امام جمعه شهرستان مهاباد اظهار داشت: وقوع این حادثه باعث شد که زایران خانه خدا با خاطره ناخوشایندی این مکان مقدس را ترک کنند و داغدار عزیزان و دیگر همراهان خود باشند.

سردار خرم فرمانده سپاه استان آذربایجان غربی با تسلیت به خانواده شهدای منا گفت: بی تدبیری و بی کفایتی آل صعود در فاجعه جانگداز منا سبب جان باختن بیش از چهارصد نفر از زائران ایرانی در سال گذشته شد.

تهیه 25 بوم نقاشی برای طراحی 25 نفر شهدای فاجعه منا در حین برگزاری مراسم و تجلیل از خانواده های شهدای منا، از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در این مراسم از فرزند همکار حاج عثمان پیروتی و پدر خضر افشون همکار شاغل در مرکز خلیفان و عمو و زن عموی سعید چاچ بهورز روستای گوگ تپه و که در فاجعه منا به درجه رفیع شهادت نایل آمده بودند توسط مسئولین استانی تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

لازم به ذکر است: از مجموع 464 نفر جان باخته زائران جمهوری اسلامی ایران تعداد 25 نفر متعلق به کاروان شماره 12012 شهرستان مهاباد بود. در سطح استان آذربایجان غربی 25 نفر زائر شهید این حادثه ناگوار وجود دارد که به عنوان شهدای فرهنگی تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان غربی قرار گرفته اند از این تعداد 17 نفر از مهاباد، 3 نفر میاندواب، 2 نفر نقده، 2 نفر پیرانشهر و 1 نفر از خوی بوده است. کاروان سفر حج تمتع مهاباد به شماره 12012 متشکل از 52 نفر زائر مرد و 68 نفر زائر زن در شهریورماه سال گذشته از طریق فرودگاه ارومیه به این سفر زیارتی اعزام شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.