میرزاده:

تمرکز10مرکز فعال محیط زیست در دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بنابر ظرفیت‌های خود آمادگی خود را در حوزه توسعه و حفاظت از محیط زیست اعلام می‌دارد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان حفاظت محیط زیست ودانشگاه آزاد اسلامی که امروز(شنبه) درسالن اجتماعات حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار داشت: از 100مرکز رشد فعال در دانشگاه‌ آزاد اسلامی 10مورد مراکز  و از 926 شرکت دانش بنیان 70مورد آن‌ها بر روی مسائل مربوط به محیط زیست متمرکز شده‌اند.

وی بیان داشت: از آنجایی که معتقدیم محیط زیست حق همه مردم و بستر توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور است بنابراین مایل هستیم که از این ظرفیت گسترده دانشگاه‌ آزاد اسلامی در حوزه محیط زیست با سازمان با سابقه و پراهمیت همانند سازمان حفاظت محیط زیست استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت:‌ نزدیک به 68هزار هیئت علمی نیمه وقت و تمام وقت در 400 واحد آموزشی در سراسر کشور در حال فعالیت در حوزه محیط زیست و سایر حوزه‌های مترادف و مشابه هستند، لذا می‌توانیم همکاری خوبی با سازمان مطبوعه این حوزه یعنی محیط زیست داشته باشیم.

میرزاده با اشاره به مأموریت‌گرا بودن دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اعلام می‌کنیم که می‌توانیم از این ظرفیت خود در حوزه توسعه و حفاظت محیط زیست استفاده کنیم.

وی افزود: سابقه اقدمات زیست محیطی دانشگاه آزاد اسلامی کم نیست، خوشبختانه در حال حاضر واحدهای ما در برخی زمینه‌ها شاهد تکنولوژی‌های متعددی هستند که ما دنبال سرمایه‌گذاری برای آن‌ها هستیم.

میرزاده افزود: تبدیل فرآوری آلاینده‌ها، کنترل آلاینده‌های آب، آلودگی هوا، رویکردهای شهری، مسائل مربوط به کاهش آلاینده‌های خاک و تبدیل ضایعات به مواد با ارزش از جمله موضوعاتی هستند که همکاران ما در واحدهای ما انجام داده و به نتیجه رسیده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی سال‌ها تجربه‌ دانش، پژوهش و فناوری‌ها را از آن خود کرده، حتی برخی از واحد‌ها تا حد تولید محصول و پایلوت پیش رفته‌اند، طوری که در اصفهان با تولید ذرات نانو برای کنترل آلاینده‌ها نتایجی را به دست آورده‌ایم.

میرزاده ادامه داد:‌ مدیریت پسماندهای گازی ایجاد شده از ایزوگام، کاهش آلایندگی جو، طرح‌های نیروگاه تولید برق-بادی خورشیدی؛ همه از تجربیات محققان و پژوهشگران فعال در عرصه دانشگاه‌ آزاد اسلامی است.

وی تصریح کرد: پیشنهاد مشخص ما این است که کارگروهی برای نظارت در اجرا این تفاهم‌نامه در نظر گرفته شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: ما در غم حفظ محیط زیست با سازمان حفاظت محیط زیست مشارکت داشته و خواهیم داشت و امیدواریم فرهنگمان به قدری ارتقا یابد که محیط زیست به عنوان حق‌الناس شناخته شود.

میرزاده بیان داشت: تخریب در‌ محیط زیست نه تنها به آسیب می‌رساند بلکه یکایک مردم منطقه و به مرور زمان در سطح جهانی تأثیر می‌گذارد، کما اینکه در حال حاضر اقدامات برخی از کشورها  منجر شده دود ریزگردها به چشم همه ما فرو رود و در بعضی از شهرها نفس کشیدن بسیار مشکل شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار