آبادان؛

پاکسازی شکارچیان متخلف تالاب شادگان

شکارچیان متخلف تالاب شادگان را پاکسازی می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛فقیه رییس اداره حفاظت محیط زیست شادگان از صدور هشتمین حکم پاکسازی تالاب شادگان برای متخلفین شکار و صید از سوی دادگاه کیفری شادگان خبر داد.

محمدحسن فقیه افزود: هشتمین حکم پاکسازی تالاب شادگان به مدت 20 ساعت توسط دادگاه شهرستان شاگان برای متخلفین شکار و صید که بر خلاف قانون و مقررات محیط زیست اقدام به شکار و صید پرنده و ماهی در تالاب شادگان کرده‌اند، صادر شد.

وی گفت: این حکم به استناد آیین نامه اجرایی ماده 79 قانون مجازات اسلامی، برای آقایان "ع.ش" و "ج.ش" به دلیل جرم ارتکابی و به منظور تنویر و ترویج فرهنگ زیست محیطی و جلوه نمودن اهمیت زیست محیطی تالاب‌ها و البته با رضایت کامل این دو متخلف، صادر شده و به موجب آن، خدمات رایگان به مدت 20 ساعت و با نظارت اداره محیط زیست شادگان با پاکسازی در منطقه‌ای از تالاب توسط این دو متخلف انجام می‌شود.

فقیه افزود: به کار گیری این آیین‌نامه می‌تواند حداقل افراد را به اهمیت حفظ طبیعت و محیط زیست متنبه کند و از غنیمت گرفتن جرایم مالی که بیشتر متخلفین توانایی پرداخت جرایم را داشته ولی باز به جرم شکار یا صید و تخریب می‌پردازند، تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

وی گفت: این حکم تاکنون برای 8 متخلف در حوزه استحفاظی شهرستان شادگان اجرا شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.