با تأسیس کانون فعالیت‌های جهادی دانشجویان در این دانشگاه علوم پزشکی اهواز موافقت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،یکصد و سی و نهمین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با دستور کار بررسی درخواست جمعی از دانشجویان مبنی بر تأسیس کانون فعالیت‌های جهادی برگزار و در پایان با تغییراتی در اساسنامه پیشنهادی با تأسیس این کانون موافقت شد.

اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، در این جلسه با بیان این‌که تأسیس کانون‌ها و فعالیت‌های دانشجویی نباید صرفاً ختم به فرآیند تشکیل آن کانون شود، گفت: هدف دانشگاه از کار و فعالیت‌های دانشجویی، تقویت نیروی انسانی ماهری است که در آینده بتواند با درک درست از مسائل و مشکلات جامعه به امر خطیر خدمت به مردم بپردازد و پرداختن به این فعالیت‌ها تمرینی جهت اهتمام به مسئولیت‌پذیری نسبت به سرنوشت هموطنان و همچنین تحویل دادن فردی با اخلاق نیکو و نیک‌اندیش به جامعه است.

وی تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه باید به این امر واقف باشند که یک فعال اجتماعی، دینی و مذهبی بودن صرفاً به حضور در تشکل‌های مرتبط، محدود نیست بلکه باید معطوف به پیامد و نتیجه کارآزموده، چندبُعدی، دغدغه‌مند و فعال شدن در تمام زمینه‌ها و جنبه‌های زندگی باشد.

 
رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور با تبیین ضرورت و اهمیت توجه به اردوهای جهادی در دانشگاه، عنوان کرد: اردوهای جهادی جنبه فرهنگ‌سازی در جهت خدمت به همنوع در سه گروه دانشجویان، کارکنان و هیأت‌علمی، همچنین سودمند بودن برای عموم و کمک به محرومیت‌زدایی در استان و کشور را دارد.

 وی خاطرنشان کرد: اردوهای جهادی با هدف محرومیت‌زدایی از آن دسته فعالیت‌هایی است که باید بستر آن در دانشگاه فراهم شود زیرا محرومیت‌زدایی می‌تواند به بالارفتن سطح امنیت استان و در نهایت کشور و ایجاد همدلی بیشتر بین دولت و ملت کمک کند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان این‌که فعالیت‌های اردوهای جهادی در ذات خود بسیار خوب و نیک است، اظهار داشت: فعالیت در این اردوها نباید شکل و شمایل سیاسی به‌خود بگیرد بلکه همه‌ی افراد با هر سلیقه‌ای می‌توانند وارد عمل شده و در این اردوها مشارکت کنند.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.