معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: بیش از50 درصد جنگل های استان آسیب جدی تر و بیشتری در مقایسه با جنگل های بلوط دیگر استان های منطقه زاگرس داشتند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛حجت الله فتحی اعلام کرد: این درختان به علت کهنسال، دیر زیست و دانه زاد بودن و نیز همجواری با مرز عراق و وجود ریزگردها بیشتر از درختان سایر استان ها که جوان تر از درختان ایلام هستند بیشتر در معرض آسیب و آفت قرار دارند.

وی گفت: اقدام های اداره کل منابع طبیعی در مقابل عرصه های وسیع جنگلی استان اندک است و هم اکنون 50 درصد جنگل های استان نیازمند اجرای عملیات به سازی و پرورشی است که اجرای این عملیات ها به تخصیص اعتبار و هزینه نیاز دارد.

فتحی با بیان اینکه ماحصل بازدیدهای مکرر و متناوب کارشناسان و مشاوران فائو از درختان بلوط استان ایلام و رایزنی و مذاکره های متعدد با این کارشناسان باعث انتخاب استان ایلام به عنوان پایلوت طرح خشکیدگی درختان بلوط شد، تاکید کرد: ارائه گزارش های نهای از سوی کارشناسان و مشاوران فائو منتج به ارائه پروژه های تکمیلی جف یا یو تی اف در استان ایلام می شود.

وی اظهار کرد: هدف و تلاش ما اجرای طرح جف در استان ایلام است که در این طرح علاوه بر منابع داخلی بخشی از هزینه ها نیز از سوی سازمان های بین المللی نیز تامین می شود اما در طرح یو تی اف کارشناسان تنها در سمت و نقش مشاور هستند و کل اعتبارات طرح ها از منابع داخلی تامین می شود و روند تدوین و اجرای طرح ها باید براساس چارچوب های سازمان فائو باشد.









 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.