رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: حدود پنج هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان به سیستم های آبیاری تحت فشار مجهز شد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ جعفر گوهرگانی گفت: 26 هزار هکتار طرح آبیاری تحت فشار تاکنون دراین استان اجرا شده است.

وی اظهار کرد: مطالبات پیمانکاران طرحهای آبیاری تحت فشار که پیشتر اجرا شده بودند با استفاده از اعتبارات مصوب سفر اخیر هیات دولت پرداخت خواهد شد.

گوهرگانی بیان کرد: 650میلیارد ریال اعتبار برای اجرای هفت هزار هکتار طرح آبیاری تحت فشار در این استان در سفر رئیس جمهوری به استان تصویب شده است.

وی عنوان کرد: جذب یکهزار و 330 میلیارد ریال اعتبار سفر رئیس جمهوری و هیات دولت، اولویت نخست جهاد کشاورزی است.

گوهرگانی تصریح کرد: 35میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرحهای تامین آب کوچک اختصاص یافت که برای ساخت پمپاژهای کوچک در مناطق آبلش، چالموره، مختار، احمدغریب ، بن زرد و دیگر طرحهای این بخش با هدف توسعه کشت آبی بویژه در مناطق روستایی هزینه می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد : برای ایجاد سه صندوق بخش کشاورزی در مناطق گچساران ، کهگیلویه و باشت 60 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی گفت: فعالیت این صندوق ها و حمایت از کشاورزان به رونق بخش کشاورزی و تولید کمک خواهد کرد.

گوهرگانی تصرح کرد: برای توسعه کشت در اراضی شیب دار 100میلیارد ریال اعتباراختصاص یافت که در مناطق سردسیری کشت گل محمدی و در مناطق گرمسیری باغ های دیم انجیر و انگور در برنامه قرار گرفته است.

وی اظهارکرد: برای تامین آب اراضی شیب دار و توسعه کشت باغ های آبی 30 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.

گوهرگانی عنوان کرد : بخش کشاورزی از مهمترین بخش های دارای ظرفیت اقتصادی و اشتغالزای کهگیلویه و بویراحمد است و جذب عتبارات دولتی و مشارکت بخش خصوصی برای بالفعل سازی این ظرفیت ها در اولویت جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی گفت: باهدف کمک به جامعه عشایری و توسعه زیرساخت ها در مناطق اسکان عشایری در سفر هیات دولت به این استان 20 میلیارد ریال تصویب شد.

27درصد جمعیت فعال کهگیلویه وبویراحمد در بخش کشاورزی فعالیت دارند.

از حدود 270هزار هکتار زمین های کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد حدود 30درصد آبی است.



انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.